31 Ocak 2016 Pazar

Modayla İmtihanım 2- Tehlikeli güzelliğimsiz...



Bir süre önce konuyla ilgili girizgahı yapmış, ve fakat uykumun fena halde bastırması sebebiyle neticelendirememiştim. Merak edenler şuradan okuyabilir: http://mimiklibocek.blogspot.com/2015/06/modayla-imtihanm.html

Gün bugünmüş, moda canavarının biraz daha ruhumu mıncıklaması, kaşımı gözümü yarması gerekiyormuş zahir yazının devamının çıkması için. O halde uzatmadan bodoslama dalayım ve şu her hali ayrı telden çalan kazaklar, sweetlerle başlayayım derim mirim. Son yıllarda kazaklar bildiğin çuval gibi olmadı mı, içine girip yok olmalık tam. Hatta son dönemde kazak mı elbise mi olsa, bir türlü karar verememiş, öyle arada kalakalmış, 'kazbise' olup çıkmış tunikler almış başını gitmiş. Altına pantolon giysen olmaz, tayt giymiyorsan zaten işin bitik, elbise olarak giysen mutaassıp anadolu şehrim için fazlaca kısa. Gel de çık işin içinden.

Velev ki kazak meselesini sindirdik, bu kez de şu bolerolar var başımızda. Sektörün halt yemeleri bitmiyor ki kuzum. Şimdi bunun icat ediliş amacı nedir, hangi fazla akıllının yarım
kalmış icadıdır hiç bilemiyorum, ama bana güzel bir malzeme üretmiştir kendileri, orası kesin. Şimdi evladım, o boleroyu eğer askılının üstüne giyiyorsan, yani oranı buranı kapatmak içinse, askılı niye giyiyorsun o halde değil mi yani? Madem oranı buranı kapatacaksın, direkt normal kollu bir şeyler giy, olsun bitsin. Hadi diyelim öyle değil de, ısınmak için giydin, ama o da tuhaf, zira ıkınsa sıkınsa avucumun içi kadar bölgeyi örtebilen zavallı kuş kadar kumaştan nasıl bir ısıtma performansı beklenebilir sonuçta, haksız mıyım? Isınmak istersen hırkayı, ceketi çekersin, misss gibi ısınırsın nitekim. E o zaman bu bolero nedir, nicedir, aklımızın ermediği gizli amaçları mı vardır güzel kardeşim?! Bilen varsa bir deyiversin, aydınlatıversin şu moda cahilini de cümleten rahatlayalım...

Bir de şu kazak ve sweetlerdeki kuru kafa, zımba modası çıktı ya, gördüğüm yerde içim titriyor bir. O ne öyle kuzum?! Elmanın armudun, otun torbanın üzerinde kuru kafa? Bir şeyin bu kadar da suyu çıkarılmaz ki yani. Yaşlısı, genci herkesin bir tarafına kondurulmuş bir kuru kafa. Bense isterse dünyanın en güzel kıyafeti olsun, üzerinde ufacık bile olsa bir kuru kafa görsem, toz zannederek elime aldığım örümceği idrak ettiğim anki geri fırlatışım gibi tiksintiyle karışık fıydırır atar, katiyetle almam. O kadar mesafeliyim zira görüntüye. Bir de geçenlerde bir TV programında duydum ki meğerse kuru kafa modası 'kendine güvenen, iddialı hanımların tehlikeli güzelliklerini' ifade ediyormuş. Lafa gel! 😕 Üzerinde kuru kafa olan her  şeyden fellik fellik kaçan bir hatun kişisi olarak ne ezik ve silikmişim meğerse tehlikeli güzelliğimsiz... 😄


Kuru kafaya yeterince giydirdiysek gelelim şu ayakkabı, bot, çizme konularına. Aslında hiç gelmesek mi acaba, düşününce bile hevesim kaçtı vallahi. Ne o botlar öyle kızanım ayı patisi gibi? Farkındayım, meseleyi dilime pelesenk etmiş durumdayım, lakin konuyla ilgili vır vır konuşmaktan, yazmaktan öte elimden bir şey gelmemesindendir bu geveze hallerim. Güzelim kızlar çekiyor ya o koca şeyleri narin ayacıklarına üstüne bir torba da para verip, bir de güzel olduğunu düşünüp salınıyorlar ya hani ortalıkta o ayı botlarıyla, gülmekle ağlamak arasında sıkışıp kalıyorum her görüşümde. Bir de soğukta kışta hadi bir nebze gideri olur da, o sıcak güneşli günlerde moda diye çekmiyorlar mı o ayı ayaklarını dizlerine kadar, ben baktıkça pişiyorum, empatiyi abartıp, isiliğe bağlıyorum direkt düşünce gücüyle. 

Öte yandan topuklu giyelim desek, şu anki topuklar da hepten kafa yaran türden. Bir geçirsen birinin kafasına, kafa göz dağılır, o derece uzun ve sivri tasarımlar. Abartıyorsam enginar olayım ki aynen öyle. O ayakkabılarla yürümek fıt fıt, o da ayrı mesele tabii, Allah kolaylıklar versin giyenlere, sevenlere. Topuklu sevmem, düz isterim desen bir başka trend de dümmdüz ayakkabı ve botlar zaten. Gel gelelim düzlük de bir yere kadar, her şeyin kararı, ölçülüsü makbul, değil mi canım. Şimdinin modası düz ayakkabılar öyle mi ya? Hani böyle ha giymişsin, ha giymemişsin, yerle birler adeta. Güzel kardeşim bir orta karar yapamıyor muyuz şunları, ortada buluşsak hani, hak geçmese babında? İlle de her konuda işin cılkını çıkarmak mı lazım?! Saçma sapan trendler çıkarıp insanları maymuna çevirdiniz el birliğiyle. Hayır o değil, sonra yakışan yakışmayan giyiyor, ortalıkta baktıkça yanağımı, gözümü seğirttiren bir dolu kendini bilmez trend sevicisi dolanıyor, yazık değil mi şu masum gözlerime yahu?! 😒

Moda meselesi böyle tımarhane havasındayken de doğal olarak benim gibilerin üstüne yakışacak usturuplu bir şeyler bulmaları zor elbet. Üstüne yakışacak dediysem de yüz kiloyum, ya da bir tarafım standart dışı da ondan bulamıyor sanmayasın. Hepi topu elli üç kiloluk, her yanı normal standartta bir hatunum şükür. Ama yok kardeş yok, bu moda denen sinsi paralel çapulcusu bu kafada seyrettiği sürece ben daha çoook dolanırım mağaza mağaza, butik mutik. Çok eşelenirim daha kaşı gözü ayrı oynayan, ne idüğü belirsiz urbaların içinde doğru dürüst gibi üstüme yakışacak bir şeyler bulabilir miyim diye...

Aslında yıllar önce modayla ayrı dünyalara ait olduğumuzu idrak edip, kendisini takip etmemeye karar vermiş ve medenice yollarımızı ayırmış, "Bundan kelli ne senden bana bazlama, ne benden sana gözleme abicim" demiş idüm. Gel gelelim, ben onu bıraksam da, o beni sağımda solumda bilumum bedende vücuda gelerek, ruhumu taciz etme, kaşımı gözümü seğirttirme marifetiyle bırakmadığı sürece, daha çoook kelam çıkar bu meseleden bendenize. Üzüleyim mi, sevineyim mi bir bilemedim. Neyssse... 😕
  
***********************************

Not: Paylaşımları lütfen copy/paste ile değil, alttaki butonları kullanarak yapalım. :) 

18 yorum:

  1. Kendisi ile bende hiç anlaşamam. Modadan bahsediyorum canım. Ama ben her bir yanı standart dışı bir insan olduğumdan anlaşamamamız normal :) küçük bir sır özellikle tişörtlerde(t-shirt) erkek reyonundan giyiniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yanı standart dışı? :) Alemsin. Her ne kadar o kadar da standart dışı olduğuna inanmasam da neyse ki çözümü bulmuşsun. ;)

      Sil
  2. ben modaya değil moda bana uysun diyenler saflarındayız demek ki:))) çok sıkı sarılmadan küstürmeden dostça az öteden izlemekten sıkıntı olmaz sanırım:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm, az öteden dostça izlemek... Güzel fikir. Tabi 'dostça' kısmına sadık kalabilecek kafayı koruyabilirsem. ;)

      Sil
  3. Bolero konusuna benim gibi bakan biri, yaşasın :) Cidden ne işe yarıyor onlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ciddi mi?! Bugüne kadar bu konuda benim gibi düşünen hiç kimseye rastlamadım sa Handaanım. Pek bi sevindim şimdi. Şu koca dünyasa ıkındık sıkındık, 2 ettik ya... :)

      Sil
  4. Hay ağzına sağlık....içimden geçenlere tercüman olmuşsun yine:) kurukafa vs. ıyyy giyenlere şaştım kimse kusura bakmasın, bu kadar iç karartıcı, kabus gibi bir şey giyilir mi? Topuklu ayakkabı da giyemem..(anne topuğu olabilir en fazla 2, 5 cm filan) hele yazın bot! Yuh yani, kadınların ayağı kokmaz diye bilirim ama yazın bot giyersek kokar ayak herhalde:)))ıyyy....bir de şu düşük bel denen rezaleti eklemek istiyorum izninle....icat edenin ............. yani o kadar kusura bakma...:(
    kalemine sağlık:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy anne topuğunu sevsinler senin Bücürükannesi. <3 <3 Düşük bele iyi değinmişsin. İlk yazıda geçmiştim onu. ;) Öpüldünüz efenim. :*

      Sil
  5. Herkesin zevki ayrı şekerim. Hatta bayılan var o kazbise ye, ayı botuna, :))) Külotlu çorap giyip sokağa çıkmaz kimse, ama ismi tayt olunca çıkılıyor. Bazı taytlarin külotlu çoraptan farkı yok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Sevdicaaanım, bayılanlar var doğru. İşte benim kafamın basmadığı da o ilginç şeylere sırf moda diye nasıl bayılındığı... :D Bağzı tayt tespitin çok yerinde olmuş bu arada. Çok ilgi alanım değil, ama gözüme de çarptı hani dediğin...

      Sil
  6. Ben de sırf şu düşük belli pantolonlar yüzünden dikiş öğrendim ve çok memnunum. Canım nasıl isterse öyle dikip giyiyorum. sadece fikir almak için mağaza geziyorum, o kadar. O düşük bellileri icat edene dua edip duruyorum o gün bugündür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şerden hayır çıkarmak bu olsa gerek. Süpersin! <3

      Sil
  7. Yazını çok beğendim :) Blogunu takibe aldım benimkine de beklerim sevgiler ^^
    tekboynuzlupanda.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Resmen kanayan yaraya parmak basmışsın. Üstüme giyecek bir şey bulmak için tabiri caizse it gibi geziyorum. Birileri çıkıp normal insanlar için sade şeyler üretmeli. Rica ediyorum yani. Hele ayakkabı mevzusuna hiç girmiyorum. Resmen skandal. Bu konuda feci dertliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de haykırıp duruyorum, birileri normal bi şeyler üretsin diye. Lakin haykırıyorum haykırıyorum, kimse çıkmıyo. :/ Herkes halinden memnun. Gücümüzü birleştirip, biz mi el atsak şu işe aceba?! :P ;)

      Sil
  9. aslında o ilk bahsettiğin elbisemsi kazaklara bayılıyorum , neden, çünkü kısa tişört altına tayt giyemeyen bir tipim ama tayt denilen şeyi hele de 100+ kilodaki hatunların giyip giyip arzı endam ettiği fekat ben gibi 55 standart kiloda birinin giymeye çekindiği gerçeğinden , fakat özellikle bu elbise tipli gömlekler ile sorunu çözmüş bulunmaktayım . Eni konu elbise kıvamındalar gömleklerim yahu :D Ve kendileri ile aramda acayip bir aşk olmasına rağmen en temizi bir kot bir t-şört tabii , .Ben de en çok o deri taytlara hastayım hani şu üzerine kalça kısmı kapatmayan bir şey giyilmişse bütün selülitleri tek tek ortaya çıkaran cinsler var ya , onlar , onlarla dışarı çıkan selüliti bol arkadaşların evinde boy aynası olmadığına ve arkadan nasıl göründüklerini bilmediklerine hükmettim en sonunda , zira güzel olduklarını düşünemeyeceklerini düşünüyorum , düşünürler mi ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kazbiselerle aran iyiyse, sorununu çözmüşse ve giymekten keyif alıyosan ne ala. Benim asıl derdim moda olan şeylerin her yeri kaplaması, bundan sebep de benim gibilerin giyecek bir şey bulamaması. Öte yandan senin de değindiğin gibi moda diye yakışanın yakışmayanın illa ki giyip, kendini madara ederken, ruhuma da tecavüz etmesi yarattığı örn. selülitli deri tayt kombiniyle. En sondaki sorun da konuya damgasını vurmuş bu arada. Düşünüp, düşünüp bir türlü cevabını bulamadıklarımdandır zira... :)

      Sil

Eee, yorum yok mu? Hiç mi yok?! :(