31 Aralık 2014 Çarşamba

Yılbaşım geldi, dutmayın beni!




Şu yılbaşı olayı iyi güzel, ben de pek bi severim bir araya gelmeleri, maaile yiyip içmeleri, hoşca vakit geçirmeleri de, o öncesindeki stres, koşuşturma, hazırlıkların ayarının kaçıp, işin bokunun çıkarılması melesi de bi o kadar bayıyo işin gerçeği. Her şeyin fazlası zarar işte mirim, bi karar yani, bi karar...

Hani her yer, tüm alışveriş merkezleri, çarşılar, pazarlar dolup taşıyo, trafik neyin kilitleniyo ya koşturmacadan, telaşeden, işte o durumlarda delleniyorum ufaktan ufaktan abi ben. Napim, sevmiyorum işte bu türden hengameleri, koşullanmışlıkları, ille de yapılacakları. Hayır bu kadar olay edilecek bir konu olduğunu da düşünmüyorum yılbaşı akşamının işin doğrusu. Tamam, yeni yıla giricez, tertemiz bi sayfa açıcaz, yeni dilekler diliycez, yeni umutlar ekicez falan, ben de çok heyecanlanıyorum tamam da, ille de çarşıyı pazarı

26 Aralık 2014 Cuma

Okuyan Adam




Metroda karşımda oturan adam kitap okuyo deminden beri. Kıyafeti mahalle kıraathanesinden yeni çıkmış gibi, saçlar yandan taranmış, elinde tesbih, parmağında kocaman bi taşlı gümüş yüzük, yan tarafına da belli ki içinde kitabını taşıdığı, ucuz bi market poşeti sıkıştırılmış. Ne var yani diyosun dimi adam kitap okuyosa? Bi şey yok tabi. De, adam kitabı, okumayı yeni öğrenmiş çocuklar gibi okuyo, ağzını kıpırdata kıpırdata, bıdı bıdı. Belli ki kitap okumaya yeni başlamış.

Niyeyse adamı iki saat kesmekten kendimi alamadım. İlginç, normalde eline asla kitap almayacağa benzer bi tip olduğundan ve hiç böyle birinin elinde kitap görmediğimden

17 Aralık 2014 Çarşamba

O biletler buraya gelecek!




Geçtiğimiz şubat ayında bi sabah kahvaltı ediyorum sakin sükut, o ara bize ziyarete gelmiş olan annem de elinde gazeteyle yanıma geliyo. İçimden, bakalım ne tür bi sağlık veya pitikoloji yazısı gösterecek yine derken, gazetenin yerel ekini gösterip, Bursapor'un 22'sinde Çaykur Rizespor'la olan maçının cezalı olduğu, sadece bayan ve çocuklara açık olduğu haberini göstermesin mi... Ertesi gün akşam maç! Sevinsem mii, üzülsem mi, hayal kırıklığı mıı, panik mi, en doğru his ne bilemiyorum bi an. Netekim bizim oğlan her nasıl olduysa, benim gibi TV'deki maç seslerine bile tahammülü 0'ın oldukça altında bi hatundan nasıl

14 Aralık 2014 Pazar

Biri blog keşif etkinliği mi didi?!




Eyyy ahaliii!
Duyduk duymadık demeyiiin, peynir ekmek yemeyiiin! Sevdicann'ın blogunda blog keşif etkinliği varmış, üşenip de katılmamazlık etmeyiiinn! 
Hadi kaldıralım totoları da, yeni blogları ve bloggerları keşfe çıkalım... ;)


Arkadaşlar Fincan Teyze'miz de çok hoş bi işe kalkışmış. Şahsen ben katıldım ve pek bi hoşuma gitti. Sizlerle de paylaşmak istedim. Blogger Haritası adı altında bi platform oluşturmuş ve böylece etkinliklerde hangi blogger hangi şehirde direk oradan görülüp organize olunabilecek. Mutlaka girin bakın, formu doldurun derim:

http://fincanteyze.blogspot.com.tr/p/blogger.html  

Uygulanmış halini de buradan görebilirsiniz, gerçekten çok etkilendim. Bravo akıl edene...

http://bloggerharitasi.blogspot.com.tr/

7 Aralık 2014 Pazar

Kelek kitaplar, şebelek alışkanlıklar, melekler...



 

Eskiden yeni bi kitabı elime aldım mı, önsözü, sonsözü, içindekileri, kaynakçası Allah ne verdiyse, ciğerine kadar her bi şeyini okurdum saçma sapan. :) Acık çift şekerliymişim o zamanlar belli ki. Şimdi çok düzeldim sankim, çok şekerli oldum ola ola... :P

Yıllaaar yıllar önce pek sevdiğim, düşüncelerine değer verdiğim bi arkadaşım, eskisi gibi kitapların otunu bokunu okumayı bıraktığını, artık direk konuya daldığını söylemesin mi bi gün. Ben de izin bekliyomuşum sankim birilerinden, sen misin bunu diyen, al sana o

28 Kasım 2014 Cuma

Bir Adet Öküz Ruhu İstiyorum...




Otobüste minibüste, yanındakinin üstüne lök diye oturan ve yol boyu birinin üstüne oturduğunu zinhar farketmeyen, gideceğin yere kadar üstünde yayıla yayıla seni tost peynirine çeviren şişman teyzelerin gamsızlığından istiyorum...

En acelen olduğu zamanlarda, yolda, tam önünde, elini kolunu sallaya sallaya, hacmini ikiye katlamış hareketlerle, kaplumbağa hızında yürüyen, ya da aslında yürümeyen, kımıldayan ve senin önünü kesen ağır çekimgillerin genişliğinden istiyorum...
Bankamatiğin tapusunu almış gibi, dakikalaaaarca aletle halvete giren, basmadık tuş,

23 Kasım 2014 Pazar

Işıltım pırıltım tam olsun, uğruna ölsem de gam yemem...




Geçen gün çocuklarımızın ne kadar zehir içtiğiyle ilgili bir yazı okudum. Reklamlarda masum masum, eli yüzü pak anneler tarafından tanıtılan bulaşık deterjanlarının, özellikle de mucize formüllü, ışıltılı gıcırtılı süper deterjanların bulaşıklarımızı ne de güzel cilalanmış gibi, ışıl ışıl yaptığını anlatıyordu. Ve fakat bu cilalanmış pırıltının, aslında deterjanların içeriğindeki zararlı kimyasalların sonucu olduğunu da detaylı bir şekilde açıklıyordu. Ve o gıcırtılı pırıltılı bardağın, çanağın içine içeceğimizi ve yiyeceğimizi koyduğumuzda nasıl

17 Kasım 2014 Pazartesi

Sade ve Derin'le İmtihanım...



Blog dünyasına daldığımdan beri nerden, nasıl buluştuğumu, tanıştığımı bilmediğim, sanki bana yardım etsin, yolumu açsın diye özel olarak gönderilmiş bi melek var, Deeptone. Yazılarımı kendimce paylaşırken bi gün bi baktım içten mi içten yorumlar yazıyo birileri. Derken bi gün tesadüf bi konuda sıkıştım, bilemedim, işin içinden çıkamadım ve o an yorum yazan Deeptone'a sordum, aslında hiç de cevaplayacağını bile ummadan. Neticede adamın onyüzbin takipçisi var, her gün yazı yayınlıyo, bir yığın yorum okuyup, cevaplıyo, kalkıp da benim ıvır zıvır sorularımla mı uğraşacak diye de düşündüm hani kendimce. Yanılmışım, bi cevaplar geldi bi türlü bilemediğim konuyla ilgili, koccaman! Sonra da teşvik ve yüreklendirmelerin devamı geldi kendiliğinden...

Ve birkaç hafta önce bir gün bloglarda dolanırken, taaa ilk aylarımda gördüğüm ve

16 Kasım 2014 Pazar

Smiley Mimi


Sevgili Medanşeri bendenizi mimlemiş. Öncelikle çoook teşekkürler beni de eklediği ve benim gibi mim tembeli birinin bile totoyu  kaldırmasına yetecek böyle eğlenceli bi konu seçtiği için. :)

Aslında şu mim konularına bugüne kadar hep uzak kaldım, ardında çok gizli önemli bi sebep olduğundan değil, sırf soru cevaplama üşencikliğimden valla. :) Hayır

11 Kasım 2014 Salı

Antibiyotik misiiin, tuzruhu musun bilader?!



Hafif bi iltihabi durumdan mütevellit antibiyotik yazmış sevgili doktorum. Bi de mesajda 'ayakta ve bol su ile iç, tamam mı tatlım.' diye de eklemiş şirin şirin. Okuyunca bi kıllandım tebi, niye ayakta ve bol suyla diye. Ama üstünde durmadım, usül öyle bu türlerde demek deyip geçiştirdim. Lakin geçiştirme eğilimim bu sabah yerini acı gerçeklere teslim etti

4 Kasım 2014 Salı

Özür dilemek mi?? Hade leyynn!!


Geçenlerde, herşeyin üst üste geldiği ters bi günde oğluşla bi nahoş durum yaşadık, üzüldük acık. Ama tabi 2 saate kalmadı hallettik, aldık birbirimizin gönlünü hemencik, sarıldık koklaştık. Bizim evde böyle, küslük dargınlık barınamıyo çok şükür. :) Fakat o gün bir kez daha ciddiyetini anladım, bir çocuğa daha yaşken kendinin farkında olup, gerektiğinde özür dileyip, gönül almayı öğretmenin önemini. Heemmen kucaklaşma

29 Ekim 2014 Çarşamba

Ben güzele güzel demem, estetik botoks olmadıkça...



Bazı kadınlar neden doğallıklarından uzaklaştıkça daha güzel olduklarını zannederler? Nasıl bi güzellik anlayışıdır bu? Doğal halleri gayet de güzel olan kadınlar neden oralarıyla buralarıyla ille de oynatırlar, olur olmaz makyaj yaparlar, saçlar ten rengiyle alakasız renkten renge danseder, ve neticede maymına dönmüş halleriyle Miss World edasıyla salınırlar ortalıkta? Gerçekten üzülüyorum bazı hemcinslerim ve arkadaşlarımın hallerine...

Bir arkadaşımın facemuk resimlerine bakıyorum az önce. Ennn yapmacık, ennn boyalı ve yapay duruşlu resimleri koymuş. Öte yandan arkadaşlarının

23 Ekim 2014 Perşembe

İyi ki kurtulmuşsun Sofia...


Sofia Tiyatro Binası

Şimdi Budapeşte'yi o kadar anlattık ya ballandıra ballandıra, Sofia'yı anlatmasak üvey evlat muamelesi gibi olacağdı sanki. İçim elvermedi yani sözün özü. Sofia da ziyadesiyle paylaşılmaya değer bir şehir zira. :) Ama şu da bi gerçek kii, Budapeşte'nin hemen ardından gitmemek lazımmış Sofia'ya mirim. :) Çünkü Budapeşte gibi büyüleyici ve her yönüyle insanı

15 Ekim 2014 Çarşamba

Romatizmalı Gahpe




Birkaç gün önce sabah kemik ve kaslarımın içten içe sızlamasıyla kalktım yataktan. Başka bişeyim yok ama. Hani burun akıntısı, boğaz, bilmem ne ağrısı falan yok. 'Hmm, hava kapalı, demek yağmur yağacak, onun belirtisi zaar' dedim. :) Zaten son yıllarda ne zaman böyle bi bacak ağrısı falan olsa arada, 'Yaşlılık işte, yağmur yağacak yağmur!' deyip gırgır

12 Ekim 2014 Pazar

Fotoğrafın Mutlu mu?!




Fotoğraflar dürüst mirim, yalan söyleyemiyo, mış gibi yapamıyo. Gerçekte ne yaşıyosak, fotoğraflarda hissediliyo. O fotoğraf makineleri sadece görüntüyü çekmiyo, duyguları da çekiyo sanki. İstediğimiz kadar mış gibi yapalım, nafile! Hisler fotoğraflarda kabak gibi görünüyo. O an gerçekten mutluysak, titreşimimiz, enerjimiz o boyuttaysa, pişmiş

2 Ekim 2014 Perşembe

Egon mu var, derdin var...




Eyy ego, sen nelere kadirmişsin be abi! Ne işler açarmışsın insanın başına. Ne dostluklara, kardeşliklere, ilişkilere mal olurmuşsun varlığınla sinsi sinsi. Meğer egon kadar alçak gönüllü, egon kadar kibirli; egon kadar özeleştirel, egon kadar kusursuz ve mikemmel;

28 Eylül 2014 Pazar

Budapeşte Rüyası


Budapeşte'den yıllaar önce arabayla bi geçmiştim, tabi o güzel köprüden başka heç bişey aklımda kalmamıştı. Ve fakaaat, geçen hafta bu güzel şehri didik didik gezme, dönee döne Budapeşte hacısı olma şerefine nail oldum kiii, gördüklerimi, gezdiklerimi paylaşmazsam korkarım ki çatlarım. ;) Amma velakin paylaşırsam da siz çatlayabilirsiniz. :P Yok yok,

21 Eylül 2014 Pazar

Suçüstü



Kaç gündür oteldeki odamızın anahtarı sende mi, bende mi muhabbeti yapıyoruz. Ben daha elime bile almamışım kartı, ama hep bu muhabbeti yapıyoruz işte niyeyse. Neyse sonunda bugün kahvaltıdan sonra odada bişey unuttuğumu farkedip anahtarı alıyorum Hakan'dan

15 Eylül 2014 Pazartesi

Cınım cicim...


Bağzı kadın kısmısı son yıllarda, gerçekte canı olmayan insanlara canım deme modası çıkardı ya hani, yeme de yanında yat. Nasıl eğreti duruyo, nasıl irrite ediyo, ne sen sooor, ne ben söyliyim... Tamam, sen sormadın zaten, umurunda da değil nasıl irrite ettiği felan, biliyos, ama ben yine de söyliycem valla artık öyghh geldi yemin ederim. Bu ne güselim?!

7 Eylül 2014 Pazar

Bre Hey Gafil!


Kitap okumak, övünülecek bir konu değildir bre hey cahil! Her adem oğlunun doğası gereği yemek yediği, su içtiği, güldüğü, ağladığı, çiftleştiği ve dahii tata yaptığı gibi, doğal bir gerekliliktir. Bundan mütevellit, bunu bi türlü anlayamayan, anlamak istemeyen adem oğlunun totosu değil, kafası ve yüreği kabıza bağlamaya mahkumdur...

29 Ağustos 2014 Cuma

Azimli Sıçan 2- Dejavu




29.08.14- Sabah yine 06.00, saat çalar. Bu sefer hiç miskinlenmeden derhal deniz otobüsü şirketinin sitesine girilir. Ve evet, 08.30 deniz otobüsü seferi poyraz nedeniyle iptal. Kafada dumanlar koreografisi eşliğinde yataktan fırlanılır yine, bir yandan da içses başlar tabi: 'Allahcıım, bu neeyy? Günlerdir vızır vızır işliyo bu deniz otobüsü, niye yine benim

28 Ağustos 2014 Perşembe

Parmağını kendine, toynağını Pekin'e...


Neden bazı insanlar etraflarındaki insanların davranışlarını, tepkilerini anlamamakta direnirler? 'Acaba bu insan neden benden uzaklaşıyo?' diye bi kerecik bile olsa kendilerine sormazlar? Ya da belki sorsalar bile, neden gerçekci bi şekilde dönüp de kendilerine bakamazlar, ya da bakmak istemezler keçi inadıyla? Neden kendilerini

21 Ağustos 2014 Perşembe

Sensin Hoşt!




Bugün Kumla'da bir bankta oturmuş, birini bekliyorum gölgede. Yanımda da yolun kenarında irice bi köpek, uzanmış ağacın gölgesine, uyuyo tatlı tatlı. Arada bakıyorum, seviyorum içten içe. 'Oh be!' diyorum, 'Hayat sana güzel len! Canın isteyince yat, istemeyince kalk, canın isterse gez, toz, yoruldun mu, yine yat. Oooohh!'. Hayvanı kıskanıyorum resmen. :) Derken bi anda adamın biri çıkıyo arka tarafımdan bi mekandan, 'Hoşt moşt, höst!!!'

20 Ağustos 2014 Çarşamba

Azimli Sıçan



18.08.2014 sabah 06.00, saat çalar. 06.03 cepten deniz otobüsü şirketinin sitesine girilir. Olumsuz hava şartlarından dolayı tüm seferler iptal. Uyku sersemi gözler kırpıştırılır, bi daha bakılır. Evet, biletli olduğum Bursa- İstanbul 08.30 seferi de iptal. :/ 13.00'te Levent'te konsoloslukta olmam lazııımmm! Kafadan hafiften dumanlar çıkarak yataktan fırlanılır.

15 Ağustos 2014 Cuma

Ülkemiz güzel de, sen içine şeytmesen...




Bugün metroda karşımdaki sakallı, genç, tipik yurdum insanı kafası bi adam yanındakiyle sohbet ediyor. 'Aslında yurtdışına gitmekten bahsediyo da herkes, sırf fors yani. Yurtdışında bi numara yok. Bizim ülkemiz tam yaşanacak yer, çok güzel bi ülke. Mesela bilmem

10 Ağustos 2014 Pazar

Bana feysmukunu söyle, sana kim olduunu söyliyim...



Allah razı olsun senden feysmuk! Allaaah sevdiğine bağışlasın, duttuğunu altın, dualarını gabul itsin feysmuk! Sayende insanların içinde ne var, ne yok dakkada görüyoz caaanım feysmuk. Bundan sebep, aylaaar, yıllar harcamadan beyin kapasitesini şıp diye görüveriyoz anam bacım. Dürbün müsüüüün, emar mısııın, rontgen misin, medyum bibiş misin

7 Ağustos 2014 Perşembe

Kıskanç Kedi





Kıskançlık ne başa bela bi haleti ruhiyedir. İnsan bi dönüp kendine alıcı gözle bakamaz, netekim o alıcı göz saçma sapan işlerle meşguldür, başkalarına bakmaktadır her salise. Eşek osurdukça, arı fıçtıkça, çiçek açtıkça, börtü böööcek birilerini zıplattıkça, kendini hep

4 Ağustos 2014 Pazartesi

MİMİK :) :/ :( :D :O ;)




Kıza göz çevresinde kırışıklıklar erken oluşmuş diyo yanındakiler. Neymiş, o çok mimikli konuşurmuş, ondan oluşmuşumuşş... Bakım yapmamasından veya genetik faktörlerden diil yani. O çözmüş işi. Herşey mimikten. Bunlar da "su içsem yarıyo" cu modellerin

1 Ağustos 2014 Cuma

Çakmalaştıramadıklarımızdan mısın?!



Geçenlerde her konuda az çok bilgi sahibi, güvendiğim bi arkadaşıma, kaliteli çanta satan bi yer biliyo mu diye sorduydum. Sağolsun hemen iştahla anlatmaya başladı. İşte bilmem hangi hanın içinde bi çantacı varmış da, müthiş kaliteli çantalar satıyomuş. Milyarlık marka

30 Temmuz 2014 Çarşamba

Cızbız

 

- Büyüyünce ne olucan bakiim sen?
- Bulduğum her su kenarında uzanıp, yağlanıp yağlanıp, bi yüzüstü, bi sırtüstü döne döne cızbız olucam teyze ben. Enn cızbız ben olucam hemi. Cıpcızbız olucam. Öyle bi kapkara pişicem ki, acık dibim bilem tutucak, dipten sıyırmalık kıvama gelicem. Karanlıkta bi göz

28 Temmuz 2014 Pazartesi

Sms Bayramı




Bayram kutlamaları için fix bi metin yazıp  veya daha da beteri maanimsi, şiirimsi bişey kopyalayıp, listeden isimleri seçip seçip gönderenlere nabılır? Fix bi "Teşekkürler, sizin de bayramınız kutlu olsun." yazılıp, hazırda tutulunur. Mesaj gelir gelmez, kopyalanır,

27 Temmuz 2014 Pazar

Bi de keseleneydin?




Plajın kenarındaki duşta bildiğin şampuandan başlayıp, saç kremiyle devam edip, duş jeliyle cilalayana kadar duş alan kıt akıllı güzel kızım, sağındaki solundaki plaj magandalarına göz banyosu yaptırman bi yana da, arkanda koca bi pide kuyruğu oluştu be evlatcığım?!


**********************

Not: Paylaşımları lütfen copy/paste ile değil, alttaki butonları kullanarak yapalım. :) 

Blogtaki yazıların tüm hakları Mimikli Böcek yazarına aittir. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılması, kopyalanması veya yayınlanması 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU'na göre yasaktır! 

26 Temmuz 2014 Cumartesi

Ays Kriiimine dee, Melonuna da...





İki saattir tam önümüze park etmiş 'Ice Cream In Melon'cunun geri zekalı müziklerini dinliyoruz bangır bangır. Tamam, malını satana kadar dur, kafa kaldırır da, abicim şurda tekneyi ağır bakıma soktun sen yalnız ya?! Bizimki de can dimi, bi huzur vermedin! Demir attın totomuzun dibine, ne idüüü belirsiz müziğinle kulağımı beynimi ziyan ettin yahu!

25 Temmuz 2014 Cuma

Gidenler, gelenler...




İlk aşık olduğunda, hep onunla olabilmek için dualar ediyosun. Dünyadaki tek aşık olunabilecek kişinin o olduğunu zannediyosun naifçe. Kötü yanlarını görsen bile vazgeçemiyosun, görmezden gelmeyi seçiyosun. Canına okusa bile, içini yaksa bile yaptıklarıyla, ille de onunla olmak istiyosun iflah olmaz bir şekilde. Ve hep onunla 

23 Temmuz 2014 Çarşamba

Kim ooo?




Site yönetimi blokların giriş kapılarına kameralı zil sistemi taktırma kararı almış. "Yok canım, gereksiz! Hem gerek duyulsa bile, önce iç- dış boya yaparlar, şu çekmeyen bacaları çektirirler, onu da sonra takarlar herhalde. Hatta niye taktırıyolar, gerek

22 Temmuz 2014 Salı

Kitaplar ve İnsanlar


Bazı kitapları okumaya başlıyosun ve bırakamıyosun elinden, her yerde, her fırsatta eline alıp, okumak istiyosun. Çıkamıyosun büyüsünden, sürüklenip gidiyosun öykünün heyecanıyla. Ve hep devam etsin, hiç bitmesin istiyosun.



Tıpkı bazı insanlarla olduğu gibi...

Bazı kitapları da okumaya başlıyosun, bi türlü ilerleyemiyosun, bi sayfa ileri, iki sayfa geri, sürünüyosun bi nevi. Satırlar, kelimeler gözünde büyüyo. Dakika sayıyosun okurken. Ve

21 Temmuz 2014 Pazartesi

Ekmek





Bir ay kadar önce Mudanya Bursa otobüsündeyim. Karşımda oturan ve mırıl mırıl dua eden yaşlı, ufak tefek, köylü amcamın yan koltuğunda içi dolu, yüksekçe bir poşet. Otobüs dolmaya başladıkça bir yolcu, amcadan poşeti almasını rica ederek oturmaya

20 Temmuz 2014 Pazar

Artık Şu Blog Açıla!


Uzuuun zamandır, bikaç arkadaşın da önerisiyle, bi blog açayım, yok açmayayım, yok yok açsam pek bi iyi olur, hatta blog açmakla kalmayıp, orda burda yazdıklarımı da paylaşsam bi zahmet, hatta daha da ileri gidip, eşek anırdıkça içimdekileri yazsam, daha da bi gaymaklı