3 Haziran 2016 Cuma

Akşam olsa yatmasam, sabah olsa kalkmasam...



Hani şu sabahın köründe, karga hacetini şey etmeden uyanıp, ortalıkta gülücükler saçıp, kelebekler misali neşe saçan, enerji topu gibi dolanan tipler var ya; uzaylıların ayarlarıyla oynayıp, tekrar dünyamıza bıraktıkları, sıradan insanlar üzerindeki çökertici, kendini sorgulatıcı, iç dünyasını karartıcı etkilerini izlemeye aldıkları mühim bir deneyin kobaylarındandır zannımca. Hatta tahminden öte, çok esaslı şüphelere sahibim konuyla ilgili kendimce. Çünkü nasıl açıklanabilir ki başka türlü yani değil mi?! Aklı başında bir insan, sabahın altısında kalkıp, gözünü açar açmaz nasıl gülücükler saçabilir sonuçta?! Mesela ben (aklı başında normal bir insan olarak) gözümü bırak açmayı, aralamam bile 
o saatte. Velev ki açtım, o saatte bir vesileyle ayaklanmış biçare bedenim, azından bir saat daha ortalıkta dolanırken uyumaya devam eder hortlaktan az hallice. Uçak modundan çıkamaz öyle gözünü açar açmaz bir anda. Hayır ben bu haldeyken siz nereden bulursunuz o enerjiyi bir anlasam. Nasıl bir vücut saati ayarıdır bu, genlerini taşıdığın muhterem ataların çalar saat miydi neydi kuzum? Yoksa biz sıradan insanlar evrile evrile, maymundan anca bu olduğumuz türe dönüşmüşken, sen horozdan falan mı evrildin de sabahları full neşen ve enerjinle ruhumu terörize edersin?! 😒

Her şeyi bırak, sabahın beşi, altısında, daha hava aydınlanmadan o uyuz, işgüzar uyanma hormonlarını nerenden, hangi motivasyonla salgılıyorsun bir kere evladım? Bize de bir deyiver hele de, ucundan yolumuzu bulalım. Hep bana, hep bana tabii, kendine müslüman horoz evrintisi senii... 😋

Hadi tamam, bir şekil yapıyorsun, kalkıyorsun o saatte de, bari gözümüze sokma değil mi? Olan var, olmayan var. Bir sakin ol sabah saatlerinde, ağır ol şöyle. Hiç bilemedin, rol yap, bedeni işte, ruhu hala yatakla oynaşta olan şu gariban arkadaşına. Zalımlık etme, gözümüze gözümüze sokma işte neşeli sabah şekeri hallerini.  

Bir de benim gibi hava kararınca dünyayı kurtarabilecek enerjiyle dolup, her şeyi yapmak isteyip, gece yarılarına kadar da yemediği nane bırakmayıp, sabahsa yatakla halveti bir türlü bitmek bitmeyengilleri düşünün azıcık diyorum. Bizde saat farklı mirim. Hem sabah ayazında kalkıp, neleri kaçırdığınızı bir bilseniz, ah bilseniz... Sabah saatlerinde o yatağın, o sıcacık yorganın fısıldadıklarını bir duyabilseniz, çekim alanına bir girebilseniz, hayatta kalkmazsınız. O uyanıp uyanıp, 'beş dakika daha uykusu'nun tadını bir keşfetseniz hele, top atsam uyanmazsınız sabahın köründe, aha da buraya yazıyorum. 😍

Farz-ı misal bendeniz. Gece uyuyamamış olayım mesela, ertesi gün sersem tavuktan az hallice dolanırım ortalıkta gün boyu. Yaptığım iş işe benzemez, ettiğim kelam söze benzemez koca gün. Lakin hava bir kararsın, sersemliğin esamesi kalmaz bir anda. Gece melekler gibi uyumuş kadar dinç ve enerjik olurum. Bugün de bir hayli dün geceden kalmama, gün boyu da kahve dopingiyle bile zombiden az hallice ayakta kalabilmeme rağmen, an itibarıyla supergirle dönüşmüş olduğum gibi. Niye böyle üretilmişim, hangi markanın hangi pek şahane modelinin özelliklerini taşıyorum bilemiyorum, ama öyle işte. Hatta bu özelliğimden mütevellit, erken yatıp, ikide bir hacete kalkmak suretiyle evin içinde dolanan 'kontenjandan yatılı misafir' bağzı sevgili aile eşrafına maalesef hep kem küm etmek zorunda kalmışımdır oldum bittim, neden hala yatmadığımla ilgili. Hoş, neden erken yatan geç yatana, geç yatan erken yatana böyle sorular sorar o da ayrı konu ya. Sonuçta birisi diğeri için ne kadar değişikse, karşıdaki de aynısının laciverti işte. Körler sağırlar birbirini ağırlar hesabı. Birimiz sabahçıyız, diğerimiz öğlenci alt tarafı. Hani ilkokuldaki gibi. 😉

O değil de, bir yandan bunları yazıp, horozgillere çamur atarken düşündüm de şimdi, hal böyleyse, ben de vampirden evrilmiş olmayayım sakın? 😳Demin baktım da, köpek dişlerim de vampirden az hallice gibi. Pek sevgili atalarım, ninelerim dedelerim gündüz tabutlarına çekilip, gece ortalıkta avlanan, milletin iliğini kemiğini sömüren, bet benizli, kara saçlı, kırmızı dudaklı vampirgillerden miydi ki yoksa? Çünkü neden olmasın...

Demek ki neymiş, n'oldum demeyecek, n'olacağım diyecekmişiz evladım. Gün olur devran döner, ev alma komşu al, iki dinle bir söyleymiş. Bu da böyle uzar gidermiş... 

O değil de, bunlar yine benim iyi hallerim sanki. Yeniden zuhur etme şeklime bakılırsa, bir sonraki hayatımda koca kış uyuyan ayı falan olmasam bari... 😀
  
**********************************

Not: Paylaşımları lütfen copy/paste ile değil, alttaki butonları kullanarak yapalım. :) 

26 yorum:

  1. Hahahaha mimikli vampir :)

    Ben de sabahın ilk saatlerini ve gecenin geç saatlerini seviyorum ve takdir edersin ki gündüz uyumazsan bu iş yürümüyor :D Bu bağlamda işten ayrılma sebebim ortaya çıktı sanırım :D

    Sabah erken kalkmayı severim ama rüyada gibi yaşamalıyım. Yarı açık gözler, sessizlik, kuş sesleri felan. Üniversitede en yakın arkadaşım ful enerji kalkanlardandı. Sabah vapurda buluşurduk. Ben uyanalı bir saat olduğu halde ağzımı açmaya üşenirken o halatla birlikte vapura atlayıp başlardı anlatmaya, çok komik bir şey oldu diye. Yahu sabahın yedi kırkbeşi. Zaten akşam ayrıldık. O arada ne olabilir çok komik, her gün her gün ne olabilir ha :) Demezdim tabi, henüz o kadar enerjim olmazdı. Neyse ki vapurdan inene kadar kendi kendine konuşarak beni uğraştırmazdı, Akaretler yokuşunu yürürken ben de açılmış olurdum biraz, muhabbete dahil olmaya o ara başlardım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersin Handan! Demek işten ayrılma sebebin. :D İyiymiş.

      O değil de, ben böyle benim gibileri görünce bir mutlu oluyorum anlatamam. Yüküm hafifliyor sanki. ;) Ne de güzel anlatmışsın sabah şekeri arkadaşınla hallerinizi. İstesem böyle güzel bir örnek çıkmazdı. Çok teşekkür ederim. :*

      Kocaman sevgiler Handaanım... <3

      Sil
  2. Sarımsak, haç filan hazırlayayım mı kız?:)))))ya şaka bir yana ben de sabah uykusunu çok severim ve genellikle akşam daha enerjik olurum. Dediğin gibi ayazsa, zaten kombiler ısıtmıyor evleri, sıcacık yorgandan çıkmak istenir mi yahu?)))) yok katiyen bana göre değil...
    Kocaman öptüm, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarımsak hmmm pek severiiim. ;) Ben de bu mödel vampirim zaar, sarımsak seveninden.

      Oh ne güzel, dökülüyor benim gibiler bir bir. Dernekleşelim derim ben Bücürüküm. :P Sen bu işleri iyi yaparsın bak. ;)

      Ben de öptüm bücürükle ikinizi. :*

      Sil
  3. bi de bunların kuş sesini duyunca uyuyamayan versiyonları var. ben bu tipleri kıskanıyorum ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuş sesinden uyuyamayanları mı kıskanıyosun mirim? O da bi değişik... ;)

      Sil
  4. Akşam sefası adımı boşuna koymadım bloğumun adını. Akşam açarım. Bütün yazılarımı akşam, yada gece yazarım. Erken kalkanlara hayranım aslında. Bazen yanlışlıkla erken kalktığımda günün ne kadar uzun ve verimli olabildiğini görüyorum. Ama benim beyin gece düşünüyor. Güzel olmuş yazı. Uzun süre sessizce takip ediyordum. Sesim çıktı, hemde gece gece. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazılarımı vs. hep gece yazarım Berfin. Zira akşam yaratıcılık, enerji bakımından full çekiyorum her nasılsa. :) Gel gelelim, sabah erken kalkanlara hayranlık sanırım bi miktar bende de var olmasına var da, gece mi yoksa sabah saatlerini mi kaçırmak istemezsin diye sorsalar, hiç tereddütsüz geceyi seçerim. ;)

      Uzun süre uzaktan takip etmene de sonunda emek verip yazmana da çok sevindim. :) Teşekkür ederim. Daha sık görüşelim, kahveye de beklerim. ;) Sevgiler...

      Sil
  5. O horozdan evrilmelerden biri de benim evimde... Bende gece düşünüp yazanlardanım ama senin kadar vampir evriği değilim galiba, ben olsaam olsam baykuş filan olurum herhalde sanırsam galiba... :ÇD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baykuş da iyiymiş Calimero. :) Tür dediğin nedir ki, mesaimiz aynı bi kere mirim... ;)

      Sil
  6. Uyku konusunda bir baykuş tipi var, bir de tavuk:) Gerçekten böyle ama. Yapı meselesi. Ben de baykuşum mesela ve sizi çok iyi anlıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa? Gerçekten öyle mi adlandırılıyormuş? Bu kadar basit miymiş. :) Ben de bağlamışım işi vampire, ayıya... :D
      Yalnız kendim gibileri buldukça nasıl mutlu oluyorum, nasıl hafifliyorum bi bilsen. ;)

      Sil
  7. Cem Karaca - Beni Siz Delirttiniz

    YanıtlaSil
  8. O ilk fotoğraf ne kadar güzel bir fotoğraf öyle :D

    YanıtlaSil
  9. işteee akşam yatmaz sabah zor kalkar biri daha geldi:))))
    o0 oğluşa yat çocuğum boş ver kalkıp ne yapacan diğerine de picamalarını çıkarmıyaydın kardeş diyesim geldi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ne çok varmış yalnız benim gibisi. :D İyi ki...

      Sil
  10. Ya bir de gün boyu uyuyup ancak ikindi vakti hayata katılanlar da var :)) Neyse ki biz gözümüzü açamasak ayılamasak da sabah olunca hayata katılabiliyoruz şükür :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orası öyle, neyse ki. ;) Bak birden çok iyi hissettim kendimi... :D

      Sil
  11. Yarama pıçak saplandı sankilim 😁 yanımdaki velet sağolsun daha kendisibe günaydın diyemeyen bünyemi zorla kendilerine günaydıdn dedirtiyorlar 😃

    Sabah ezanıyla kurulu saat gibi kalkan evladım şimdi horul horul uyuyo.Anasıda basını bekliyo 😃

    Ne kadar sürünsemde mecbur kalkmak zorunda olduğum yatağımla seviyeli ilişkimk bozdu resmen 😃

    Ahh annelik ahh.Dermansız uykusuzluğumun sebebi belliii.Bosuna benimle uğrasma toktor 😃

    Takibinizdeyim esprilerinize bayldim.görsmek üzere😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D İyi bilirim o halleri. Oğluşum sabah kuşu, anası gece kuşu. Daha bebecikken uyanırdı sabah ayazında, dikilirdi tepeme. Len evladım uyu, bak ileride okula, işe giderken acık daha yatsam diyeceksin desem de nafile. Saat gibi uyanırdı mübarek. Ve geldi 14 yaşına, heylaa da aynı ya mübarek evlat. Sabah uykusu nedir bilmez. Ayyynı babası. :D :D

      Sana başarılar, bol sabırlar dilerim acık büyüyene kaaa. ;)

      Geliyorum ben de ziyarete. Sevgiler. :)

      Sil
  12. Senin başında iki tane varmıs.Allahtan bende bi tane var.Benimki bi alem açlıktan uyuyamiyo.o kadar anlatiom.ama cıksss anlamio sıpam😃 sabaha kadar aç aç duruo sabahta midesi kazınıyo uyuyamıo.Bi bakıom yattığı yerden kalkmış hıh hıh yapio 😃 ( bu ben kalktm sende kalk demek) ve istemeye istemeye bir uyanış daha gerçekleşio malesef 😃

    Bu arada teşkürler efendim ziyaret ve yorum içinseee😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hıh hıh'ın simultane çevirisi için teşekkür ederim. :D Çok makbule geçti. Gözümde canlandı tam da öyle bi zibidik, yatağın ortasına 'dinelmiş', gözlerini sana dikmiş, 'ıh ıh!' diyen. Oyyy, olsa da mıncıklasam... <3 Tüm zorluklarına rağmen kıymetini bil, her halinin, anının. Bir gün bir bakıyorsun boyunu geçmiş, o 'ıh ıh' diyen sesi höbür höbür çıkmaya başlamış, bu benim miniğim mi gerçekten diyorsun, ne çabuk geçti bebekliği, çocukluğu... :)

      Ne demek efenim. Ben teşekkür ederim, geldiğin, fark yarattığın için. Sevgiler. <3

      Sil
  13. Büyüyünce böğürmee başlıyolar diyosun yanii eyvahh 😃hoş simdide bazen bi böğürüyo yer gök inlio 😃

    Aa buyrun gelin mıncık bedava yanında öpcükte promosyonudur 😃

    O sizin farkınız.Sizin enerjiniz 😃 sevgi pıtırcığımla bendennnn 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhşş! Öpücük promosyonlu mıncııık! <3 :) Havada kaptım. ; )

      Sil

Eee, yorum yok mu? Hiç mi yok?! :(