15 Mart 2017 Çarşamba

Whatsapp grubun mu var, derdin var...



"Teknoloji nimet, lakin doğru kullanırsan elbet" diye muhtemelen gün içinde defalarca kez aklımıza geliyordur sosyal medya sazanları ve teknoloji densizleri sayesinde. En azından benim için öyle. Henüz sosyal medya şuursuzlarıyla baş edememişken, bir de başımıza gözü dönmüş whatsapp canavarları çıktı mı üstüne.  Neredeymiş bunlar bugüne kadar, neyle besliyorlarmış bu yazmaya, paylaşmaya, saçmalamaya aç ruhlarını bilemedim ki...

Kabul ediyorum, whatsapp faydalı olmasına faydalı bir icat, keyifli yanları da var, doğruya doğru. Lakin bir de şu yan etkileri olmayaydı iyiydi… 😒

Önceden whatsapp'ı kurcalarken 'Grup kur' diye bir ibare görür ve ne işe yaradığını tam anlamadığımdan mıı, yoksa gerek duymadığımdan mıdır bilmem, hiç kurmaya yeltenmez, görüp görüp geçerdim. Gel gelelim, o işler öyle değilmiş. Sen istediğin kadar açma, millet whatsapp grupları alanında master’s 
degree yapmış, gözünün yaşına bakar mı hiç. Mütemadiyen çocuğun okulundaki veliler, iş bağlantıları, hobi grupları, site sakinleri tarafından falan, bildiğin eşek anırdıkça ekleniyorum gruplara, öylece hem de, sormadan etmeden. Tamam kabul, o konuyla ilgili önemli haberleri bir kalemde tüm gruba göndermek, iletişmek için büyük nimetmiş gerçekten. De o grupla uzaktan yakından alakası olmayan ve kişiye özel konuları, sırf o kişi o grupta diye ortalık yerde paylaşmak nedir evladım?!

Yoksa sizin böyle dertleriniz yok mu? Kafanızda bir şey canlanmadı mı hala? Şimdi efenim şöyle izah edeyim o halde örnekleriyle:

Geçen sabah gözümü açıp, telefonu elime bir aldım, altmış sekiz tane whatsapp mesajı görünüyor. Hayır olsun, birine bir şey mi oldu ki duygusuyla açtım hemen ve ne göreyim, meğerse nur topu gibi bir müstesna gruba daha dahil edilmişim. Ve ben uyanana kadar gruptaki bütün birbirinden müstesna sevgili arkadaşlarım günaydınlaşmış ve geyikleşmişler. Severim kendilerini o ayrı, da sadece günaydın ve geyikten ibaret mesajlarını okurken nereden baksan yatakta bir on dakikam heba olmuştur kesin.

Neyse efenim, yazılmış olan bütün gereksiz mesajları okuyup bitirmiş olmanın iç huzuruyla, güne güzel bir kahvaltıyla başlayayım düşüncesiyle mutfağa geçtim huşu içerisinde. Bir güzel kahvaltımı ettikten sonra salona geçip, o gün buluşacağım kişiyi arama niyetiyle telefonu elime aldım ki, kahvaltıyı hazırlama ve yeme aşamasında birikmiş mi sana bir seksen dört mesaj daha. Herhalde artık asıl konulara gelmişlerdir düşüncesi ve bilmem gereken bir şeyler de olabilir duygusuyla açtım whatsapp'ı tüm naifliğimle. Lakin gördüklerim karşısında tepki mi vereyim, gruptan mı çıkayım, yoksa sadece yutkunayım mı, bir karar veremedim şaşkınlıkla. Şöyle ki, gruptan iki arkadaş normal hayatlarında da uzun zamandır arkadaşlar ve birisi kalkmış ötekisine;

- Bugün terziye gidiyor muyuz Elifcim? Benim işim biraz uzayacak gibi. Sende durumlar nasıl?

diye sormuş. Öbürü de hiçbir gariplik görmeyip, gayet doğallıkla cevaplamış;
- Canım ben annemi iğneye götürücem. Gelemeyebilirim.

İşi uzayacak olan:
- Zaten terzinin yerini de anlamadım. Sen biliyo musun?

Annesini iğneye götürecek olan:
- Yok canım bilmiyorum, ama konum attılardı, var cebimde.

İşi uzayacak olan:
- Bana da atabilir misin çıkmadan?

Annesini iğneye götürecek olan sonunda konumu atmış hepimize, sağolsun.

İşi uzayacak olan:
- Sağol tatlım. Haberleşiriz o zaman. Hadi öptüm. 😘

Annesini iğneye götürecek olan:
- Ben dee, mucks... 😘

Ve hamdolsun, ne terziyle, ne o günkü meseleleriyle hiçbir ilgisi olmayan gruptaki on yüz kişinin cebinde yüz seksen tane whatsapp mesajı birikmiş ve terzinin konumu da hayırlısıyla hepimize ulaşmış bu manalı sohbetin neticesinde. E daha ne isteyelim, bundan iyisi Şam'da kayısı. Bulunsun yani değil mi. Gün olur, lazım olur nihayetinde.

Tam bu yazışmaları sindirmiş, günün akışına kendimi bırakmış, hatta birkaç işimi de kotarmışken şeytan durur mu, dürttü, yine aldım elime mereti. Birikmiş mi sana bir elli üç mesaj daha. Açtım tabii yine, takip eden günlerde olacak programla ilgili yer, saat vb. önemli bir şey paylaşıldıysa duygusuyla, acık safsam demek... 😕 Yok anacığım, ne saat, ne yer, ne ehemmiyet arz eden herhangi bir bilgi yok. Onun yerine belli ki birileri whatsapp grubumuzu facebook zaman tüneliyle karıştırmış, bir sürü özlü söz, çiçekli böcekli resimler, komik fıkracıklarla beslemiş durmuş eksik olmasın. Hayır o an bunlarla meşgul edildiğime sinir olurken bir yandan da anlamaya çalışıyorum bu nasıl bir akıl tutulmasıdır, nasıl bir farkındalık fukaralığıdır, nasıl bir zamanı bol bulup neticesine sürme halidir diye. Ciddi ciddi  efor sarf ediyorum yani empati yapmak için. Deli miyim neyim?! Öyleyim zahir… 😒


Neyse efenim, zaman tüneli muamelesini de yutkunarak hazmetmiş, tam huzura erecekken bu sefer telefonun ötüşünden rahatsız olup elime aldım. Ve yine birileri birilerine pek önemli meselelerini ulu orta yazıyor bittabii. Belki inanmayacaksınız, abartıyorum sanacaksınız ama vallahi değil. İki gözüm önüme aksın, yalanım varsa patatez çarpsın ki aynen anlattığım gibi. Şöyle ki, gruptan iki ayrı kişi başka bir dernekte de birlikte çalışıyorlar. Bir süredir tanıştığımız için biliyoruz orada da birlikte olduklarını. Efenim o iki kişiden birisi diğerine, diğer dernekteki bir kişiyle ilgili yazmış bizim gruptan:

- Semracım yarın Fatoşgillere düğünlük gidiliyomuş. Haberin var mı? Geliyo musun sen de?

Sorunun muhatabı kişi Allahtan aklı başında birisi ki, cevap vermemiş. Allahtan! Verilmiş sadakamız varmış…

Hayır gruptan çıkmak istesen çıkamıyorsun da, yapışıp kalıyor öylece hayatına hayırsız üvey evlat gibi meret. Sessize al diyorum, çözüm değil. Bir tek ötmüyor, mesajların hepsi okunmamış olarak görünüyor yine en kırmızısından. Sen okuyana dek de öylece çiğ kırmızı gözüne batıp duruyor hadsizce. Gözümü karartıp ayrılsaam, beni ilgilendiren önemli haberleri de alamayacağım. Ayrılmasaam bu akıl tutulması müsebbibi, farkındalık yoksunu paylaşımlarla kaşıntılara gark edeceğim. Bir çözemedim, çıkamadım işin içinden vesselam... 😕

Çözemeye bilemeye uzun bir süredir mütemadiyen whatsapp'la halvetteyim anlayacağınız. Geçen gün yine haberim olmadan eklendiğim, çoğunluğu tanımadığım insanlardan oluşan site sakinleri grubunda, birisinin "Tüm Beşiktaş camiasını kutlarım" mesajını tam sindirecekken, hemen akabinde başka bir site sakininden kırmızı gül fonuyla "Hayırlı cumalar" mesajı gelince bende kayış koptu sonunda mirim. En son gözümün seyirdiğini hatırlıyorum, tik tik… Gerisi flu… Kendime gelince fark ettim ki, ayrılmışım gruptan. Bir hafifledim sanki anlık. Lakin o gün bugündür anksiyete halindeyim bildiğin, ya ayrıldığımı fark edip, yine eklerlerse diye... 😐

 **********************************
Not: Paylaşımları lütfen copy/paste ile değil, alttaki butonları kullanarak yapalım. :) 

61 yorum:

  1. şahanesin valla çok güzel anlatmışsın Su whatsapp olayını ben zati heç anlamıyorum anacağım bu meretten :)) ben yeni aldığım telefonu daha yeni öğreniyorum:)) birde bu whatsaap gurup olaylarına da girersem kesin olay çıkarım :)) demek ki aman aman kalsın oda eksik :)) Gece Gece ne güldüm ya Rabbım de seni güldürsün inşallah sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim samimi yorumun için. <3

      Aynen, hiç bulaşma, huzurunu bozma derim. ;) Güldürebildiysem şu ağlanacak whatsapp hallerimle ne mutlu. Amin efenim, hep birlikte gülelim her daim. Aaamiiin! :)

      Sil
  2. Benzer durum herkeste var sanırım. Allah'tan oğlum büyüdü de veli grubum yok:) Onlar mesela bir ana grup, birkaç alt grup şeklinde oluyorlar anladığım kadarıyla. Devamlı yazışanlar, nasıl grupları birbirine karıştırıp pot kırmıyorlar ve nasıl vakit buluyorlar benim için merak konusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu nasıl vakit buluyorlar,hangi motivasyonla yazıyorlar konusu inan benim için de bi muamma. Nasıl bol vakitleri varsa artık.

      Teşekkürler yorum için bu arada, sevgiler. :)

      Sil
  3. Ahahaaaa şu günlerde bir çok insanın muzdarip olduğu bir konuya tatlı tatlı parmak basmışsın:))) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Persephone, sorma. Durdum durdum da anca buraa kaaymış. Nerden baksan bir buçuk senedir bu dertten müzdaribim mirim. Allah hepimizi whatsapp gruplarından korusun. :D :P

      Sevgiler bendeenn... <3

      Sil
  4. aynısı bende de mevcut.Grubu sessize aldık tamam ama çözüm değil şarj yiyor çünkü :) Benimde böyle dahil olduğum yaklaşık 10 adet mesleki grup var. Aynen dediğiniz gibi alakasız konulara girildiği zaman hemen yapıştırıyorum cevabı bu grup bu amaçla kurulmadı diye. Bir de grup kuralları koydurdum sabah 9 ve akşam 10 saatleri arasında yazışma yapılabiliyor. Diğer saatler ve hafta sonu yasak. Sonuç olarak grubun en çıkıntısı ilan edilsem de bence sessizce çığlık atanlarda memnun bu durumdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın Sevilay hanımcım, birkaç kez ben de çıkıştım paylaşımlar amacı aşmasın diye de, işi gücü bırakıp bunlarla mı uğraşıcaz yahu. Bir de bi keresinde biri uyarınca, yazıda adı geçenlerden biri çıkışmasın mı 'aman bu kadar da kuralcı olmayın' diye. Hem suçlu, hem güçlüsünden.

      Saat sınırı da iyiymiş yalnız. ;) Teşekkürler, sevgiler efenim... :)

      Sil
    2. ama o şart yoksa gecenin bir yarısıda devam ediyor yazışmalar :)

      Sil
    3. Kesinlikle! Yazıda bahsettiğim ayrıldığım grupta da vardı aynı arıza. Sabahın görünce bir heyecan günaydınlaşmalar, çiçek böcekler... Gecenin bi yarısı da iyi geceler mesajlarının sonu gelmezdi. Ne motivasyon, ne coşku yareppim! :)

      Sil
  5. Öyle güzel anlatmışsınız ki... Orhan Veli bir şiirinin bir dizesinde "Bir dert ki dayanılır gibi değil..." diyordu. Onu andım.
    Kuralsız bir toplum olduğumuz için hiçbir şeyi aslına uygun kullanamıyoruz.
    Toplu taşıma araçlarında dahi inanılmaz hayat hikayeleri dinleniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuralsız bir toplum olduğumuz için... Ne güzel demişsin. Tüm hadsizliklerin, densizliklerin, saygısızlıkların altında yatan belki de. Teşekkürler katkın için Makbule. Sevgiler. :)

      Sil
  6. Hahahah :)

    Can'ın iş grubunda arada cenaze haberi falan veriyorlar, başlıyor başsağlıkları. Allahım, yahu kime başsağlığı diliyoruz biz diyen de yok. Kardeşim adamı tanıyorsan git ailesini ara falan burada adamla ilgili kimse yok ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhaaaa! Sizinki benimkilerden de betermiş. Düşünmeden davranmak alışkanlık ve normal olunca Handaanım, senin benim gibiler çıkıntı kalıyo işte böyle. :D

      Höpüldünüz efenim. :) :*

      Sil
  7. Benim de nefret ettiğim bir oluşum whatsapp grupları sevgili Mimikli. Beni eklerlerse hemen gruptan çıkıyorum. Sinir bozucu bir şey sürekli mesaj gelmesi. Dediğin gibi bunlar daha önce ne yapıyorlarmış merak ediyorum ben de. İşin garibi çok da memnunlar bu mesaj bombardımanından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım that's the point Turgay, onlara göre bombardıman değil, neşe kaynağı korkarım. İş güç olmayınca, nitelikli zaman geçirme, kendine ve hayata bir şeyler katma derdi olmayınca, insan kendini ota foka vuruyo haliyle demek... Başka nasıl açıklanabilir yani bu saçmalık di mi?! Düşünmeden hareket etmek bir de. Aaa whatsapp'da grup kuruluyomuş. E hadi kuralım o zaman sen, ben, kolum ve burnum. Yahu niye kuruyorum bu grubu, toplu halde duyuracağım bir şey mi var, hayatıma katacağı değer ve kolaylık nedir, yoksa bilakis hayatımı çorbaya mı çevirmektedir diye düşünen yok. Eşek anırdıkça grup kuralım, oyroviyonlara katılalım anca biz... :D Yine heyheylendim bak gece gece... :)

      Sil
  8. Tam yorum yazdım yazına alakasız bir gruba eklediler beni:) Şaka gibi. Hemen çıktım tabi ki gruptan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaaa! Bu da sağa ders olsun. Konuşursan öyle ileri geri... :D Çok iyiydi!

      Sil
  9. Hahahaaa! Ay geçmiş olsun mimikli:) Ben bu yönden rahatım anam. Eski telefonum yarım akıllı bi şeydi, vatzap falan yoktu, telefonu yenilediğimi de çaktırmıyorum. Şimdilik kaçmayı becerdim de ileride ne olur bilemen :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaaay! İyi taktikmiş. :D Hemen gidip emektar Nokia 3510'umu çıkarıyorum. Gülme! Whatsapp gruplarıyla isilik olacağıma, yılan falan oynar, açıp açıp polifonik zil sesi dinlerim ayol?! :D :*

      Sil
  10. Keyifle okudum. Bir de o gruplarda sesin çıkmasın 'sen zaten hiç konuşmalara katılma aman!' şeklinde tripler silsilesine maruz kalması en fenası. Tema kardeşimi buldum :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzer triplere ben de maruz kaldım. Ivır zıvır paylaşmayın, burası duyuru grubu dedik diye çok kuralcı olduk. :) Aslında Turgay'ın dediği gibi kafayı sıyırıp, hepsini uçuracaksın ya, du bakali, şimdilik o kıvama gelmedim daha. :)

      Sil
  11. Ben grupların sesini kısmakla buldum çözümü. Gruplarda beni ilgilendirmeyen şeyleri de okumuyorum. Gruba özel konuları yazmaları da sıkıcı oluyor cidden. ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıstım kardeş, bende de hepsi kısık. Gel gelelim o kırmızı bildirim yok mu, rahat bırakmıyor anacım ruhumu. :)

      Sil
  12. he hee çok tatlıydıııı he hee ama hünkar beğenmiş o zaman sorun yooook :) kitabısım için de tişkür bi deee şarkı sölüyon mu dahaaaa hani şarkı fideosuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte ben de onu diyorum Deep! Bi sen çaktın davayı. Bütün mesele o hünkar beğendide aslında. :D Laf aramızda, o kadar güldürdü ki beni, whatsapp'la ilgisiz bi resim olmasına rağmen, ilgisiz milgisiz paylaşcam anasını öpim dedim. :D

      Şarkı söylüyorum ivit. :) Videolar facebook'ta. ;) Devamını burada paylaşmadım.

      Tekrar tebrikler efenim, sevgiler... :)

      Sil
  13. Haklisiniz o kadar gereksiz bilgi okuyoruz ki her gün teknolojisiz de olmuyor ama fazlasi da bunaltiyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazlasıyla gereksiz bilgiyle yükleniyoruz aynen. Çöplüğe dönüyoruz tam anlamıyla. Onca zaman kaybı da cabası. Arif olan, aklı olan teknolojiyi de akıllı, seçici kullanır mirim. Her geleni açar okur, sorgusuzca hayatımıza alırsak, gerçekten çöplüğe döner hayatımız da, beynimiz de. Ve fakat öylesine meşgulüzdür ki, farkına bile varmayız. Dur ben bu konuda da yazayım bi ara. ;)

      Dur ama tamam mı?! Orda dur, bekle, yazıp gelcem ben bi koşu... :P ;)

      Sil
  14. Hahaha , çok güldüm :D annemde whatsapp de yazmayı sevmiyor geçen benim yerime cevap ver dedi , yanımda arkadaşım vardı o yazdı , bütün teyzeler olayı anlayamadı diyorlar ne oluyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpermiş!:D Annenin yerine arkadaşın yazması. Müstehaktır, oh! :D:P

      Sil
  15. Ne güzel ya, sessize alıp rahatlayabilmeniz. Gerçi ben ötmesinden çok, içeride dönen aymaz, farkındalıksız, hadsiz, akılsız, düşüncesiz sohbetlerden müzdaribim daha çok, ondan olsa gerek, rahatlayamıyorum öyle. Sessize de alsam, içimdeki cadı böylelerini tırmalamamak için kendini zor tutuyor gördükçe. :D

    YanıtlaSil
  16. whatsapp grubumu almayayım, alana da mani olmayayım.... hiç bana göre değil çünkü :) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha ben de onu deyrum uşaağum! ;)

      Sevgiler benden... :)

      Sil
  17. çocuğun mu var whatsapp grubu şart, hem de çeşit çeşit , oluyor ne yapak , zırt pırt konuşacak mevzu aramasak daha verimli olacak ama :D seviyoruz milletçe anlatmayı :D sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha şunu bileydin mirim. Zira 'Milletçe ANLATMAYI! seviyoruz.' sadece evet. Bundan mütevellit herkeş anlatıyo, gel gelelim dinleyen yok. İşin aslı, sorsan, elbette dinliyor 'göya' da, sözde dinlediklerini gerçekte dinlemediğini yaptıklarından ve dahi yapmadıklarından anlıyorsun zaten tez zamanda. Tam da son günlerde en muzdarip olduğum konu mirim. Damarıma bastın vesselam... :/

      Sil
  18. Mimikliyi kızdırsalar da yazı yazsa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaah Turgay ah, sorma! Kızdırıyollaaa kızdırmasına da, öte yandan da bi çalıştırıyollaa bi yoruyollaa, kızgınlıklarımı yazıp kusacak enerji neyin bırakmıyollaa. Çok mağdurum mirim, çok! ;)

      Teşekkür ederim ama, kısacık ve de sıcacık dürtük için. :)

      Sil
    2. bi iftira....
      bi giybet...
      hep ağlama, hep şikayet...
      ne yapsak ne etsek hoş görünemiyoz😎

      Sil
    3. 😨 Tezcanlıkareküp müdüre yakalandık! 🙈🙊

      Şimdi müdürüm, şöyle cereyan etti; benim hesap hacklendi, son 1 aydır hackerların elindeydi, hacker bu, işi gücü şeytanlık, ne yazacağı belli olmuyor taaabi, zira bak neler döktürmüşler. Yuh! Yok çalıştırıyolarmış da, yok yoruyolarmış da, yok Çin de ahtapot kulağı neyin yediriyolarmış da, yok kelle paça ısmarlıyolarmış da, bak hele sen... Terbiyesiz ve de hadsiz! 🤓

      Sil
    4. Hı hı ..
      muhasebe soldan 2. kapı...

      Sil
    5. Korkarım eliniz sürçtü. 2. Adam diyecağdınız zaar?! (Kocca bi tavuk budunu şeytani kahkahalar eşliğinde vahşice dişlerken...) 😂😂

      Kihkohkohh! 🙈😎😂

      Sil
  19. Hiişşt Mimiklii!!! Neredesin ayol?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Calimero kardeş. Burdayım ammaaa işler güçler, bolca hobisel faaliyetlerden bloğumu, sizlerin bloglarını çok ihmal ettim. :/ Ama 1 aya kadar en azından hobiseller bitecek, sonrasında sahalara dönerim diye umuyorum.

      Ne güzel ama hatırlanmak, dürtülmek. Çok mutlu ettin, teşekkür ederim. 😍😍

      Sevgiler. ☺

      Sil
  20. Ay o geyikler, lüzumsuzluklar ... Onlar için ayrı bir geyik grubu filan açsınlar bari, olmuyor böyle valla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmuyor öyle de. Bizim bir koro grubunda öyle karar vermiş, duyurular ve sohbet diye iki ayrı gruba ayırmıştık. Herkese de yüz defa felan söyledik, duyuru grubunda sadece hoca duyuruları yazacak, geyikler, günaydınlar, iyi geceler, kandiller bayramlar öbür grupta dönecek diye. Yok abicim, bi idrak edilip uygulanamadı ya. İnatla duyuru grubunda da geyik döndü ya. :/ Sonunda dayanamadım, duyuru grubundan da çıktım geçenlerde. Bak aklıma geldi, kaşınmaya başladım yine... :D :D

      Sil
  21. oldukça uzun zaman olmuş ama konu ebedi güncel kalacak kuzum:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum Hatice hanımcım, maalesef bitmez. :/ Ve burdan bana daha çoook malzeme çıkar, insanların ellerinden gelse havayla suyla, börtü böcekle bile whatsapp grubu kurup, gerekli gereksiz her haltı, herkesle ortak yaşama meraklarını gördükçe... Aklı kullanmak, her yaptığını düşünerek yapmak, ben bunu niye yapıyorum, ne fayda sağlayacak veya sağlatacağım; birilerini rahatsız edecek miyim, yoksa hayatların ve kafaların içindeki çer çöpe mi hizmet edeceğim; hayatımı gereksiz meşgul edecek, yaşayabileceğim sanal olmayan gerçek anlarımdan ödün verecek miyim vb. düşünebilmek başka bir boyut demek...

      Sil
  22. Bu konuda size tamamıyla katılıyorum. Ben de bu sebeplerden bir gruptan çıktım dün. Zaten kendim isteyerek katılmamıştım. Hiç alakan olmayan mevzuları, gayri ihtiyari okumak zorunda kalıyorsun. Her hafta resimli cuma tebriği göndermekten bıkmıyorlar. Elhamdülillah mübarek cuma gününü boş geçirmemek gerektiğini biliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Tamam, herkes ibadetini neyin yapsın gönlünce de, whatsapp grubundan ya da sosyal medyadan gül resimli mesaj göndermeyi ibadetten saymak da ne ola, o da ayrı. Yeri geldikçe yazılarımda hep dediğim gibi, insanın aklı devrede değilse yaptığı eylemde, o yaptığı her ne olursa olsun, cacık oluyo anacıım. Akıl tembelliği her derdin temelinde vesselam. Bunu bilir, bunu söylerim...

      Sevgiler. :)

      Sil
  23. Bir tabak şekerpare tatlısıyla geldim kabul ederseniz. Tatlı yiyelim tatlı konuşalım değil mi? Nasıl gereksiz eşyaları atmazsak ortalığı çöp götürür. Bu gruplara da atılacak eşya gözüyle bakmalıyız. Her bir grubu ayrı ayrı gözden geçirerek bu grubun bana hissettirdiği nedir? Olumlu enerji veriyor mu yoksa gıcık mı oluyorum gibilerinden. Sonra bir anda hoşumuza gitmeyen gruptan çıkıyoruz. Nasıl hafifledik değil mi? :))
    Bu aralar Hayatı sadeleştirme üzerinde fazlaca duruyor olabilir miyim?:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olleeeyy! Süpersin. Arkedeş dediğin böyle olur. Tarif vermekle kalmaz, üşengeç arkadaşlarına kapıp getirir nevaleyi. <3 Tişikkür idirim. :)

      Hayatı sadeleştirme üzerinde keşke herkes dursa az da olsa. Ne güzel olurdu, evlerimiz, akıllarımız, yüreklerimiz, her şeyimiz hafifler, huzur bulurduk.

      Yalnız şu dediklerini umarım etrafımda grup, takip, her tür uyarana, tacize son derece meraklı ve açık kişiler okur. Nasıl da güzel demişsin. Eline, yüreğine sağlık: "Nasıl gereksiz eşyaları atmazsak ortalığı çöp götürür. Bu gruplara da atılacak eşya gözüyle bakmalıyız. Her bir grubu ayrı ayrı gözden geçirerek bu grubun bana hissettirdiği nedir?..."

      Ve bir adım öteye geçmeli, hayatımızdaki her şeye, her eşyaya, duruma, alışkanlığa ve de kişilere bu bakışla yaklaşıp, kambura dönüşmüş yüklerden bir bir arınmalı derim mirim.

      Çok teşekkürler bu anlamlı katkın için. Her zaman gel, tatlını da al, çıkıp çıkıp gel. Kahveler de benden söz! ;) Sevgiler.

      Sil
  24. Diğer bloguma da beklerim vaktiniz olursa https://deryadadamla.blogspot.com.tr/ Normalde bu tür linklerin bloggerların hoşuna gitmediğini biliyorum. Benim de adetim değil fakat gelirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  25. Ayyyy kesinlikle eziyet bana da ... ama çıkamıyorum da:( veli olayları...
    bakmıyım okunmamışlara diyorum ama içim rahat etmiyo bişi kaçırırım diye pöff yani
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya, bakmıyım demekle olmuyo tabi, bakıyo insan ille dahil olunca. Neyse ki veli grubu yok şu ara bizde. Ama diğer tüm gruplardan birer birer arındım şükür. Darısı tüm grupzedelerin başına. :)

      Sil
  26. :))) hünkar beğendi çok iyiymiş.. bende de çocukların okul grupları 2, arkadaşlarım için 3, iki tane aile bir oturduğumuz site çok fena gruplaştık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy, sizin whatsapp ikonunuzun üzerinde her daim 3836 mesaj uyarısı oluyodur çiğ kırmızısından. :) Allah yardımcınız olsun diyeyim caanı gönülden. Sevgiler. :)

      Sil
  27. İnsanın içinde böyle bir istek var. Taa eski zamanlarda mağara duvarlarına resim yapanlar da biz değil miydik? Veya bir tablet bulup üstünü karman çorman çivi yazısı ile dolduran :) Modern zamanın mağara duvarı ve tableti ise WhatsApp :) Neşeli sevgilerle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç böyle düşünmemiştim. Bu bakış açısıyla bir nebze de olsa empatinin 'e' si oluştu inan ki. :) Ama bence başka analiz edilesi, içinden neler neler çıkası duygular, dürtüler de var bu işin altında mirim. ;)

      Sevgiler benden... <3

      Sil
  28. Tamda muzdarip olduğum konuydu dakikalarca güldüm halimize teşekkürler izninizle paylaşabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhaa :D Ortak dert, dert değildir kardeşim. ;) Tabi ki, beğenmenize çok sevindim. Paylaştıklarınızı da sizi de bekleriz her zaman kahveye efenim. :)

      Sil

Eee, yorum yok mu? Hiç mi yok?! :(