11 Ocak 2015 Pazar

Aramızda Kalsın



Hiç bir gün bir diziyle ilgili yazı yazacağım aklıma gelmezdi doğrusu. Ne niyetim, ne de motivasyonum vardı böyle bir şeye. Lakin hayat işte, aklına gelmeyen ne varsa, başına geliyor en sürprizli yumurtalısından. ;) Neyse mirim, acılı biberli şeyler olmasın da, hayatın sürprizi yumurtası hep böyle tatlı, eğlenceli olsun cümleten.

Açıkçası çok fazla dizi meraklısı, takipçisi sayılmam. Arada tuttuğum, boş zamanlarımda online izlediğim diziler olur. Öyle oturup da her gece dizi bekleyecek, reklam aralarında tadımlık bölümler izleyebilmek için debelenecek ne sabır, ne motivasyon, ne de zaman zira. Nadiren beğendiğim Çalıkuşu ve Kurt Seyit gibi diziler de zaten son zamanlarda
bir bir kaldırılıyor yayından hangi akla hizmetse. Kuvvetle muhtemel astarı yüzünden pahalıya geliyor bu tarz yapımların. Kanallar da ya daha maliyeti düşük ve vasat işleri, ya da hani şu meşhur yüzde altmışa hitap eden, töreli, tecavüzlü, öldürmeli, doğramalı, polisli, kenar mahalleli, konaklı, ataerkilli, katakullili, hatta bazıları ilkokul piyeslerinden az hallice, rol kokan şeyleri tercih ediyorlar zahir.

Neyse, sonuçta bu yoklukta, aylar önce bir gün ütü yapacakken ve bundan sebep de ruhum daralmış ve de ütüyü 
keyifli hale getirecek bir eğlencelik ararken, bir dizi buldum dolanırken. Sadece kadrosundaki oyuncuları sağlam bulduğumdan, konusuyla ilgili hiçbir fikrim dahi olmadan açtım ilk bölümünü ve oturdum ütü masasının başına. Lakin beklentim öylesine düşüktü ki yine de, aman en kötü ihtimal ütü bitene kadar oyalanırım diye kendimi rahatlatarak başladım dizili ütü keyfime. Ve fakat, ilişkimiz hiç de öyle benim düşündüğüm gibi tek gecelik olmadı devamında. Bir kereden bir şey olmaz ile başlayıp, hadi bir kere daha, bir bölüm daha derken bizim iş kırıştırmaktan çıktı, ciddiye bindi, nişanı yaptık hayırlısıyla, yakında da dünya evine giriyoruz kısmetse artık. Şaka değil, ben bir sardırdım mı bu diziye kuzum. Hem de ne fena. Neyse ki bir yığın geçmiş bölümü vardı da bir süre idare ettim öyle her kafa dağıtmak istediğimde. Tamam tamam, "Söyle artık, hangi dizi evladım?!' diyorsun, duyuyorum. :P Canım hangisi olabilir ki zaten, elbette 'Aramızda Kalsın!' ;)


Başrollerde babalar gibi Uğur Yücel ve Binnur Kaya. Zaten diziyi seyretmeye yeltenme sebebim olur  kendileri. Uğur Yücel'i pek bir severim, işin içinde o varsa iyidir diyebilecek kadar olumlu önyargı sahibiyim kendisi ve oyunculuğuyla ilgili. Hele bir de Binnur Kaya'yla dizideki uyumu, dadından yenmez türden. Yalnız diğer oyuncuları çok tanımadığımdan tabi bu ilk izleme kararımda sadece Yücel ve Kaya'nın etkili oluşu. Diziyi izleyince hepsini ayrı sevdim ve sanki ailem gibi oldular zamanla. Hele Arife'yle Mahir karakterleri, yeme de yanında yat diyebilirim. Tamam ne ye, ne de yanında yat, ama izle bari sadece efendice. Hepsi ayrı ayrı nevi şahsına münhasır karakterler ve aynı doğallıkta, karaktere oturmuş oyuncular. Abartmıyorum kesinlikle. Sanki gerçek hayatta yaşıyorlar ve o eve gittiğimde onları ziyaret edebilecekmişim gibi hissiyatım şu günlerde. Keşke öyle olaydı, olabileydi... :/

Tamam, bazen 'Yok canım, bu kadar da tesadüf, terslik olmaz artık üst üste!' dediğiniz oluyor elbette. Ama oyunculuk o kadar doğal ki, aile içinde hoş görülen bir abukluk gibi geçiştiriyorsunuz kastırmadan, akıyorsunuz yine. Bir dizide bu kadar mı taşlar yerine oturur, bu kadar mı her rol sahibini bulur, hiç mi bir şeyler eğreti durmaz. Olurmuş işte. Normalde Türk dizileri hiç izlemeyen eşim bile takılıyor denk geldikçe. Pek de güzel oluyor hani o da ilişince yanıma. :) İki sulu göz tip, bir bakmışsın ağlıyor salya sümük, beş dakika sonra deminki ağlayanlar onlar değilmiş gibi kikir kikir gülüyor ekranın karşısında...


Normalde gelenekler, aile kavramı vs. konusunda hiç tutucu değilim. Herkes istediği hayatı yaşasın kafası bana daha uygun. Lakin bu dizide Türk aile yapısı, akrabalık, komşuluk ilişkileri ve bağları, kalabalık aile yaşamı, yardımlaşma, sevgi, yuva kavramları öyle tatlı ve ayarında işlenmiş
 ki, kaymaklı kadayıf yanında halt etmiş. Sevmemek, sahiplenmemek, aidiyet duymamak zor zannımca.

Ve fakat hal böyle olunca, insanın da ödü kopuyor tabi ya biterse dizi diye. Sonuçta ne kadar uzun sürebilir ki değil mi?! Aylara, yıllara ne konu dayanır, ne oyuncuların motivasyonu ve sabrı diye acı gerçeği bilerek; biterse bir daha, bir daha izlerim ne yapalım diye kendimi teselli etmeye çalışsam da, içten içe de 'Aylar, yıllarca sürsün Allahcığım n'olur!' diye de dua ediyorum vallahi... :D

Bana göre ekranlardaki onca çer çöpün arasında gerçekten değerli, keyifli, sıcacık bir dizi vesselam, izleyiniz derim naçizane... :)

***********************************
Not: Paylaşımları lütfen copy/paste ile değil, alttaki butonları kullanarak yapalım. :) 

60 yorum:

  1. Ben bu dizi bitecek diye duymuştum :/

    YanıtlaSil
  2. Sadece ben boyle dusunuyorum saniyordum. Bence de, bence de diyerek okudum.:) Ay bitmesin valla:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Secret yapalım Cafecik, enerjimizi yayalım, Voltran'ı oluşturalım, bitmesin... ;)

      Sil
  3. Blogunuzu yeni kesfettim güzel yazı. Benim blogumada beklerim her zamqn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazan adam, hoşgeldin. Az önce sendeydim. Sanırım sen bendeyken, ben de sendeydim. ;) Her zaman beklerim, saygılar efenim... :)

      Sil
  4. Biz de ailecek izliyoruz ve tvdeki en kaliteli dizi bu şimdiki dizilerin içinde bence. Arife Mahir çok kemikler eşofmanlı ikili :) ama ben de bitecek diye duymuştum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapma ya?! Herkes bitecek demiş ama? :(

      Sil
    2. Komikler yazacağıma kemikler yazmışım :) yani 3 bölüm mü kaldı diyorlardı öyle bir şey..

      Sil
    3. Olsun, kemik de olmuş, hani kemik kadro gibin. :P Evet malesef Zeynep, 3 bölüm kalmış... :/

      Sil
  5. Severek izledigim ender dizilerden :) Maalesef bende yakinda biticek diye duydum ama ne kadar dogru bilmiyorum. Hikayenin sonu gelmis o yuzden biticek diye bahsettiler...

    YanıtlaSil
  6. Normalde dizi izlemiyorum! ama bu dizi güzel.insanı eğlendiriyor. acı caprasik ilişkiler yok: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Sevdicann. Ruhunu bunaltmıyor insanın. Zaten kırk yılda bi dizi izliyosan, güzel duygular oluşturacak bari, bunun gibi. :)

      Sil
  7. Arada sırada takıldığım bir dizi. Senin de dediğin gibi Uğur Yücel ve Binnur Kaya büyük oyuncular. Ama diğer oyuncular da onların ışığında devleşiyor bu dizide. Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitiyomuş ama gerçekten. Netten baktım. :/ Neyse artık, tekrar izliycez nabalım. Sevgiler bendennn. :)

      Sil
  8. Bir arkadaşım daha önermişti, çalışırken vakit bulamadım. Şimdi emeklilikte ütü arkadaşım olsun benim de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlı bi ütü arkadaşı olduğuna emin olabilirsiniz. :)

      Sil
  9. İzlemiyorum ama bu kadar sevdiğin bir dizi umarım, inşallah kaldırılmaz. Senin gibi Kurt Seyit'i çok seviyordum kaldırdılar:( hala aklıma geldikçe üzülüyorum:( ben de kitabını aldım daha güzel kitabı, içinde bolbol fotoğraf da var...valla neye göre kaldırıyorlar güzelim dizileri anlamıyorum:( sevgiler beybisi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurt Seyt 'in kitabını okuyayım ben de o zaman. Hele eski fotoğraflı, nostaljik şeyleri pek severim. Öyle bi şey herhalde. Sevgiler benden de... :)

      Sil
    2. Kitapta gerçek Kurt Seyit'in fotosu da var, siyah-beyaz eski bir fotoğraf tabii ki..ama ben Kıvanç Tatlıtuğ o kadar güzel bir Seyit olmuştu ki, hayal kırıklığına uğradım:))))lan dedim nerede Kıvanç, nerede bu adam:))))

      Sil
    3. Bak yaa, önce bi ağzımı sulandırdı, gerçek Kurt Seyit'in fotosu felan diye, sonra da hayallerimi yıktı, kafamda zotirrik bi Kurt Seyit canlandırarak. :/ Alacağın olsun Müjde. :P

      Sil
  10. o hoo ben Aramızda Kalsın " yayınını yapalı yıllar oldu. Buyrun delili ispatı;
    http://1deligibi.blogspot.com/2013/11/aramzda-kalsn.html
    Ali ve Ceylan aşkı bir de Yadigar tipi biraz rahatsız edici, oturmamış yani pek bi yapay kalıyor bana göre. Ben halalara ve Hatiç'e hastayım ah hele türkücü damat en sevdiğim. Arada izleyip hayatın gündemini dağıtıyordum, biterse bir daha izlerim napalım. İhanet senaryoları ve kötü kalpli karakterlere dayanamayan yüreyim bi bu diziye misafir oluyordu.. Belki Burhan Abi geri döner onu izleriz , ah ahh :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedim ya güselim, güncel dizileri takip etmiyorum ben. Tesadüf keşfettim işte bunu da. Burhan abi ne ola ki? Güzel bi şey mi?

      Sil
  11. Avrupa yakasından Burhan abi...
    Hem hala yayında olduğuna göre güncel dizi kabul ediyorum ;p Kabul et sen bir dizi koliksin... Ha haaa ha...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haa eveet! Biliyorum onu. Bi zamanlar Avrupa Yakası'nın bazı bölümlerini keyifle izlemiştim, ama sonra baydı sanki niyeyse. O yüzden baştan sona izlemedim. Yok anacııım, o bu değil, Aramızda Kalsın gibi diziler olsun, benim de bool zamanım olsun, sağlığım neşem, her bi şeyim de yerinde olsun, gönüllü dizikolik olurum valla...

      Sil
  12. Dizi alışkanlığım yok benim, Behzat Ç'yi izledim başka da izlediğim dizi yok aklımda ama buna bi bakarım madem :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriye dediğim gibi, bende de yok öyle bi alışkanlık ve de ona ayıracak zaman. Ama ıvır zıvır işler yaparken bi aç, ucundan kenarından izle bi derim, tabi eğlenceli, komik türleri seviyosan... ;)

      Sil
  13. Binnur Kaya'nın ekmek arası yeşil soğan yediği sahneler var aklımda çok güzel dizi gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Emine! Bi ara onun yüzünden taze soğana sardırdıydım. :) Bak düşününce bile içim ısındı, alem kadın vesselam. :)

      Sil
    2. aynen bence de :) yemek sahneleri beni benden alıyor :)

      Sil
    3. Aynen. Pişiler, dürüm pizzalar... Yeme de yanında yat. :)

      Sil
  14. Ne güsel, senin yerinde olmayı, izlememiş olmayı tercih ederdim inan ki. Yakında bitecek neticede. Vaktin olduğunda izlemeni öneririm, keyif alırsın sanırım. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  15. Uğur Yücel farkı, bundan önce buna benzer bir dizide oynamıştı "Canım Ailem" di sanırım adı, atv de veriliyordu; onu da severek izlemiştim. Gerçi bunu doğru düzgün izleyemedim ama dizi içinde ki samimiyeti izlediğim her an anladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi? Canım Ailem'e de bi bakmak lazım o zaman. :)

      Sil
    2. şaka yapıyosuun :)
      kıyaslama yapmak istemem ama bana göre canım ailem bu diziden iki tık önde
      güzel bir hikâyesi vardı

      Sil
    3. Sen söyleyince ilk bölümünü izledim. Sanırım haklısın. Güzele benziyor. Bundan sonraki ütü arkadaşım bu olacak sanırım sayende. Teşekkürler önerin için. :)

      Sil
  16. yazının altına imzamı atarım ben yazdım faz ederim :)))
    o kadar yaniii
    aynı duyguları paylaşıyorum seninle niye kaldırılıyor bu güzel dizi çözebilmiş değilim
    çok ama çok keyifliydi
    tüm oyunculAR SÜPERDİ
    BEN BÖYLE BİR AİLENİN İSTANBULDA BU MAHALLEDE YAŞADIĞINI VARSAYIYORUM VE MUTLU OLUYORUM :))
    O KADAR YANİ...
    UMARIM SESİMİZİ YAYINCILARI DUYAR VE DİZİYİ KALDIRMAZLAR
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, aynı duyguları paylaştığım birilerinin olması. Ben de yaşadıklarını varsayıp, arada soğanlı dürüm yemeğe gitmek istiyorum. ;)
      Okuduğum kadarıyla dizi 52 bölüm yazılmış ve hikaye sonuna gelmiş, o nedenle bitiyormuş. Eh napalım, kahpe kader... :P Sevgiler benden...

      Sil
  17. düzenli dizi izleme alışkanlığım yok ama denk geldikçe ben de bakıyodum bu diziye, bitiyomuş demek:(
    dediğiniz çok doğru, ekran abuk sabuk dizilerle dolu! geçen reklamını gördüm çingeneleri konu alan bi dizi daha varmış. "yok artık yaaaa hala bu tarz dizi mi yapıyolar" dedim, çok sinir oldum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O çingeneli dizinin reklamını daha bu hafta sonu gördüm ve aynı tepkiyi verdim. Çakma bi kere. Hatta çakmanın çakması. Ve işin acısı bunu izleyenler var yani... :/

      Sil
  18. Dizi film konusunda sanırım benim kadar cahili yoktur. Aklımda kalsın bakiim bu isim:-)

    YanıtlaSil
  19. Bak, böyle bilmediğim yerden gelince konu ne kısa yorum yapıyorum, ha ha ha:-) ( Hemen ikinci bi yorumla olayı dengeledim. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az üçkağıtcı diilsin seennn! ;) Sevgiler Handanım ince belli bardağım. :)

      Sil
  20. ben ilk bi kaç bölümünün bi iki sahnesini görmüştüm ama hiç oturup izlemedim. boş zamanımda kesinlikle netten 1. bölümünden itibaren izlemeyi planlıyorum :))
    evet sana katılıyorum. bütün güzel dizileri yayından kaldırıyorlar maalesef. çalı kuşu dizisini hiç kaçırmazdım. çok alakasız bi yerde final yaptılar... anlamadım gitti. hani bi toparlasalardı son bölümü, güzel bi final olsaydı bence daha güzelolurdu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, Çalıkuşu dam üstünde saksağan finaliyle bitti apar topar. Dedim ya doktorlu, kanlı, polisli dizi kafasında olmak lazım bu memlekette, böğürene kadar izleyecek şeyin olur o zaman. ;)

      Sil
  21. arada bakıyom ben de. annem pek seviyo. ben deeemed ceziri çok heyecanla izliyom yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm Medcezir'i duydum ama hiç izlemedim. Kimler oynuyo onu bile bilmiyorum. Biz annenle görüşelim deep. :P

      Sil
  22. Selamlar,
    Blog keşif etkinliği ile blogunuza geldim ve izlemeye aldım bende beklerim :)
    http://www.mehtapslifestyle.com/

    YanıtlaSil
  23. ben hiç izlemedim güzel bir yazı olmuş teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Sevgiler... :)

      Sil
  24. Bende uzuldum, bu sicak aile dizisinin kaldirilmasina :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Mehtap. Yalnız Safransarı yorumlarda Canım Ailem'i önermişti. Onu izlemeye başladım. Gerçekten çok güzel. Öneririm kesinlikle... :)

      Sil
  25. Çok sıcak ve samimi bir aile dizisiydi... Her perşembe gecesi al çayını keyifle izle... O kadar saçma sapan şeylerin reytig yaptığı bir ülkeyiz ki bu kadar seviyeli kaliteli işler reyting kurbanı oluyor maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve maalesef bitti İlayda... :/ Hoşgeldin bu arada. ;)

      Sil
  26. Benim de severek izlediğim nadir dizilerdendi. Bitmesine çok üzüldüm. Bence çok zamansız bir finaldi ama mutlaka bir sebebi vardır :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He valla. Nasıl yalap şap bitti di mi? Son bölümde böyle acelesi varmış da 5 dk. oturup kalkmış sevdiğim biri gitmiş gibi hissettim resmen... :/

      Sil

Eee, yorum yok mu? Hiç mi yok?! :(