7 Eylül 2014 Pazar

Bre Hey Gafil!


Kitap okumak, övünülecek bir konu değildir bre hey cahil! Her adem oğlunun doğası gereği yemek yediği, su içtiği, güldüğü, ağladığı, çiftleştiği ve dahii tata yaptığı gibi, doğal bir gerekliliktir. Bundan mütevellit, bunu bi türlü anlayamayan, anlamak istemeyen adem oğlunun totosu değil, kafası ve yüreği kabıza bağlamaya mahkumdur...

Arkadaşların ihtiyaç duyduklarında yanlarında olmak, dert ortağı olmak, onların seni bu anlamda özlemesi, yokluğunu hissetmesi de övünülecek bir konu değildir bre hey gafil! Gayet insana ait, gayet olması gereken, dostlukların beraberinde getirdiği paylaşımlardır. İnsan insana muhtaçtır adı üstünde. Tabi ki arkadaşınsa seni özleyecek, seni arayacak, iyisini kötüsünü paylaşacak. Ve sen de tabi ki dinleyeceksin, yanında olacaksın. 'Ayşe de beni çok özlüyor, yokluğumu çok çekiyor. Bi gideyim de rahatlasın' gibi embesil hallere girip de içindeki hazımsızlığı, özgüvensizliği, silikliği ortaya dökmekten, komik duruma düşmekten başka ne yaptığını sanırsın bre hey rafadan yumurta?!

Yardıma ihtiyacı olan insanlara yardım etmek de övünülecek, ortaya gerile gerile dökülecek bir konu değildir bre hey çapsız! Yardım, tamamen insani, vicdani bir konudur ki, durumun elveriyorsa ve de içinden de geliyorsa yaparsın, manevi huzur yaşarsın ve konuyu kapatırsın. Olur da bi şekilde yeri gelir, gerekirse usulca lafı geçebilir tabi ki. 'Ama şunu yaptım da, çok ihya oldu da, bunu da ettim de, dünyalar onun oldu da.' şuydu da buydu da şeklinde, söyleye söyleye yaptığın yardımın güzelliğini, hayrını yoketmekten, insanları boğmaktan, yine komiğe bağlamaktan başka ne ettiğini sanırsın?!

İnsanlara verdiği hediyeden 10 saat bahsetmek, hediye alanı, aldığına alacağına pişman etmek de yersiz ve egonun oyunu bi davranıştır, bre hey egosu yalama! Hediyeyi alırsın kişiye uygun, onu sevindirecek birşey olmasına dikkat ederek 'pek tabii!' ve doğru zamanda verirsin, beğenirse sevinirsin üstüne bi de. Beğenmese de sevinirsin hatta, en azından elinden geleni yaptın. Amma velakin, 'ay 3 haftadır geziyorum da, girmediğim mağaza kalmadı da, onu mu alsam, bunu mu bi bilemedim de, sonunda bunu seçtim de, aman da en iyiyi seçmişim de, sana da ne yakıştı da, bıdı bıdı.' diye 2 saat muhabbet çevirmezsin. Ha bi de o gün yaptığınla kalmayıp, o aldığını o kişinin üzerinde her gördüğünde 'ayy çok yakışmış yine. Ne güzel hediye seçermişim yaareppim' gibi bayık durumlara hiç giremezsin! Bu kadarını düşünemez misin hiç, o minik aklın müsaade etmez mi, bre hey kendini bilmez?!

Hele heleee, özel bir günün için, bir durumun için, yeni evin, yeni işin için, ya da her neyin içinse işte, alttan alttan, her muhabbetin başı çaktırmadan konuyu hediyeye bağlayamazsın. Her görüştüğünde 'ay Ayşe de şu hediyeyi getirdi, Fatma da bunu sağolsun. Aslında masa örtüsüne de ihtiyacım vardı, ama henüz alamadım.' gibi muhabbete bağlayamazsın vır vır. Bağlarsan da o karşındaki, beynini yalama ettiğin, terbiyesini bozmamak için debelenen insan kişisi, eğer benim gibi bi içine keçi kaçmış zat-ı muhteremse, alacağı varsa da almaz, vereceği varsa da vermez. Bunu eyice bilesin, belleyesin bre hey densiz!

Ha, baktın ki bu belirtilerin tamamı veya birkaçı sende var, o halde bana sorarsan nacisaane fikrim, acık eli eteği çek, senden uzaklaşmaya başlayan insanların neden yokolduğunun farkına var bi. Sonra da git iyi bi pitikolog bul. Ama ille de pitikolog olsun. Hapı verip uyutmasınlar sonra fos fos. Uyuyarak bi halt çözülmüyo netekim. Artık o dakikadan sonra çooocukluğuna mı inersiiin, yoksam bi önceki yaşamına gidip, hangi kutup ayısının öptüğü bahtsız bedeviydin onu mu çözersin, bilemiyorum. Orasını pitikoloğun bilir. Ama sen git ve çöz şu işi, ama ille de çöz, lütfem çöz...

Dilekus Çokbilmişus
*******************************
Not: Paylaşımları lütfen copy/paste ile değil, alttaki butonları kullanarak yapalım. :) 

Blogtaki yazıların tüm hakları Mimikli Böcek yazarına aittir. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılması, kopyalanması veya yayınlanması 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU'na göre yasaktır!


14 yorum:

  1. Yaa, bir de veli toplantılarında senin çocuğunun neler yaptığını merak etmiyoruz, sen nasıl harika bir annesin, çcuğun nasıl bir doğa harikası( ay reklama girer mi bu, hiç de alakam yoktur:)gözümüze sokmaya çalışma bi sus, bi otur, bi dinler yeter ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay Allah, o türü tamamen unutmuşum. Veli toplantısının ortasında 'benim oğlum ikindi kahvaltısında börek yemek istiyo, portakalla doymuyo...' gibi saçma sapan bi konuyu, zaten zamanı kısıtlı olan bi öbek insana dinletmeyi de ekleyeyim o zaman. O an o oğlan, annesi ve portakalla ilgili içimden geçenlere hiç girmiyim burda en iyisi. :)

      YanıtlaSil

      Sil
    2. O zaman portakalli borek yapsinlar.herkesin gonlu olsum ;)) bre ey sisko.oglanin annesi...bak bak...doymuyomus..

      Sil
  2. OhhhhhH ! valla bi ferahladım sanki şuanda :)

    O deil de, sen yazıosun, çemkiriosun, ben okurken rahatlıorum , bu nası bişi aceeeebaaa ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne güzel işte. Sıkışmış patlayamamış enerjiden kurtuluyoruz hep birlikte... ;)

      Sil
  3. merhaba :) hemen geldim bloguna çok güzel yazılar paylaşıyorsun içini döke döke bütün siniri enerjisinden kurtulur insan :) çok öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Ne iyi ettin, geldin. Teşekkür ederim güzel yorumun için. :)
      Evet, yazarak hafiflediğim doğru. İçimi dökerken okuyanlara da keyif verebiliyosam ne mutlu.
      Her zaman gel, beklerim. Sevgiler... :)

      Sil
  4. Bu benim "insan olamazsın demedim" yazımın tarzında bi yazı olmuş :D Sitemlerini dile getirmişsin. Vay bre gafiller :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur Admin Panpa. Zaten benim yazılarım, milletin yüzüne söyleyemediklerim, yaşarken kudurup, yazarken keyif aldığım, şişip şişip inemediklerimden ibaret genelde... ;)

      Sil
  5. Vay vayy ne güzel yazmışsın bee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim Safransarı. Anlaşılan herkesin içindekileri yazmışım... ;)

      Sil
  6. :))) Güldümde güldüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh, ne güzel. Her zaman gülmeni dilerim... :))

      Sil

Eee, yorum yok mu? Hiç mi yok?! :(