31 Aralık 2014 Çarşamba

Yılbaşım geldi, tutmayın beni!


Şu yılbaşı olayı iyi güzel, ben de severim bir araya gelmeleri, maaile yiyip içmeleri, hoşça vakit geçirmeleri de, o öncesindeki stres, koşuşturma, hazırlıkların ayarının kaçıp, işin suyunun çıkarılması melesi de bir o kadar abes yahu. Her şeyin fazlası zarar işte mirim, bir karar yani, bir karar...

Hani her yer, tüm alışveriş merkezleri, çarşılar, pazarlar dolup taşıyor, trafik falan kilitleniyor ya koşturmacadan, telaşeden, işte o durumlarda delleniyorum ufaktan ufaktan. Ne yapayım, sevmiyorum işte bu türden hengameleri, koşullanmışlıkları, ille de yapılacakları. Hayır bu kadar olay edilecek bir konu olduğunu da düşünmüyorum yılbaşı akşamının öte yandan. Tamam, yeni yıla giriyoruz, tertemiz bir sayfa açıyoruz, yeni dilekler diliyor, yeni umutlar ekiyoruz falan, ben de çok heyecanlanıyorum tamam da, ille de çarşıyı pazarı eve taşımamız da 
ne bileyim... İlle de dünyanın bütün yiyeceklerini yememiz, bütün içeceklerini içmemiz, bütün hediyelerini almamız da gerekmiyor yani. E hal böyle olunca bendenizin iç dünyasında, mütevazi kutlamalar her daim tercihim oluyor bittabi yılbaşlarında...

Bir de şu yılbaşında en çok ben eğlenmeliyim motivasyonu nerden gelir, nereye gider, bu işin sonu nereye varır, kara kara düşünüp, bir türlü çözemediğim derin mevzulardandır. Neden evladım, neden en çok sen eğlenecekmişsin? Hem kime göre, neye göre en çok eğleneceksin? Herkesin eğlence anlayışı, beklentisi farklıdır bir kere. Kimisi için evinde ailesiyle çekirdek çitleyerek, televizyon karşısında tombala oynamak en güzel eğlenceyken, öbürü için arkadaşlarıyla güzel bir mekanda yemek yiyip, alkol alıp, dans etmek; diğeri için ise en patırtılı diskolara gidip, piyasa yapıp, kulaklara ziyan bangır bangır müzikler eşliğinde, altına işeyene kadar içip dağıtmaktır en kral eğlence. Dolayısıyla bu ne yarış, bu celal?! Neyin peşindesin, havan kime yani? Hadi onu da geç, ille de eğlenerek yeni yıla girme takıntısı da ne ola ki? Neden yılbaşına mesela sakin sükut sohbet ederek, kitap okuyarak, uyuyarak, toz alarak, ağda yaparak falan giremiyoruz ki? Kim koymuş bu şartlanmaları kafamızın içine? Mesela, yeni yıla mantı çimdikleyerek girmeyi çok isterim şahsen... :P

Hele bir de şu kırmızı iç çamaşırımsız bu yıldan şu yıla girmem haleti ruhiyesi var ki, ne diyeyim bilemediğim. Şahsen bugüne kadar yılbaşı gecesi kırmızı çamaşır giyip de zengin olmuş, koca bulmuş, talihi dönmüş bir canlıya henüz rastlamadım. Ama bu nasıl bir inanış ve motivasyonsa artık, insanlar deli gibi kırmızı iç çamaşırı alıyorlar çarşıda pazarda. Vitrinler yıkılıyor kırmızı çamaşırdan. Neden alıyorlar acaba? Kalkıp sorsan, cevabı adam gibi bilen de yok bir. Duymuş bir şeyler doğru yanlış, yapıyor ne olur ne olmaz, popomu sağlama alayım duygusuyla. Ne olabilir ki? Onu giyince popoyu kaldırmadan, yaydıra yaydıra para mı gelecek? Beyaz atlı prens, bugüne kadar sağda solda eğreklenip, döt gezdiriyorken, bu sene kırmızı giydin diye, "O gün bugündür!" deyip, dörtnala kapına mı dayanacak? Ya da, bugüne kadar yanına yanaşmamış şans, bir anda kırmızıyı görmüş boğa misali, sana mı koşacak? Vallahi eğer bunlar oluyorsa gerçekten, iyiymiş o zaman?! Oluyor mu gerçekten? Peki tam olarak kaçta giyiyoruz çamaşırı? Marka, model vs. önemli mi mesela? :P

Bir de şu televizyon kanallarının girdiği abuk subuk haller var ki, az dokundurmadan geçmek olmaz. Eskiden özel yılbaşı programları olurdu, sanatçılar sırasıyla çıkar, sanatını icra eder, insanların ruhunu okşardı. Komedyenler skeçlerini yapar, milleti güldürürlerdi. Ve finalde de büyük heyecanla beklediğimiz dansözler raks eder, hem göze, hem kulağa, her bir şeye hitap ederek mutlu ederlerdi yılbaşı ahalisini. Şimdiyse eğlence anlayışı değişti mirim, bayağılaştı, ucuzlaştı. Sıradan televizyon dizilerine bir şarkıcı, bir yılbaşı kukuletası, iki süslenmiş çam ağacıyla konfetiler falan eklenince al sana "Bilmemne- Yılbaşı Özel" oluyor, iş bitiriliyor en kısa yollusundan. Ne büyük deha, ne yaratıcı zeka...

E madem usul böyle, halkım bunu ister, bizim neyimiz eksik ki değil mi üstadım? Biz de yaratıcılı dehalı zekayız neticede kendi çapımızda. Biz de yaparız bir aayarlama o zaman en 'yılbaşı özel' inden. Bu akşam bir kukuleta, bir şarkı, iki de konfetiyle "Mimikli- Yılbaşı Özel" olasım geldi bak yazarken yandan yandan... 

Bi koşu gidem de malzemeleri alam ben... :)

***********************************
Not: Paylaşımları lütfen copy/paste ile değil, alttaki butonları kullanarak yapalım. :) 


43 yorum:

  1. Ahahah mutlu seneler. :) Stressiz bir gün diliyorum o zaman sana..

    YanıtlaSil
  2. yeni bir yıl yeni ümitler,illa bize sokuşturulan şekliyle gelecek değil ya:))
    musmutlu bir yıl olsun sana
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen şeker. Teşekkürler. Sana da sağlıklı, mutlu yıllar ve sevgiler... :)

      Sil
  3. Bak yavrım, yeni yıla öyle elini kolunu sallayarak giremezsiiiiin, kırmızı don giyileceeeeh, ( bu mevzunun zamanı ve şekli ile ilgili bi yönerge hazırlatmayı düşünüyorum, artık seneye işallah:-) , en bi kalabalıık, kazııık ortam bulunarak en az elli tweat atılacahh, içteki don gösterilemeyeceğinden dışarı da kırmızı bişiler giyileceeeh, gece yarısı victoria secret melekleri izlenen kocanın dikkati aa bak dansöz oyatıorlar diye başka yöne çekilirken uleyn o bi ton para verdiğim gecelik bende niye böyle durmuor acep diye düşünülmedeeen kuruyemişe vurulacaah, gece yarısı sık gezelim diye kapı dışına çıkılıp bereket olsun diye zavallı bir narı patlatırkeeen annem etraf kirlenmesin diye naylo torba ile patlattığından ihtimal zengin olamıyoz deniliiip milli piyango sonuçlarından sonra bir aydır umutla bakılan bilet günler sonra bulunmak üzere bir koltuğun arkasına düşürüleceeehhh:-)

    Şimdi gidiyom ben , daha hindi nasıl pişiriliyordu onu öğrenmem lâzım, sevmem de pek ama yılda bi kez mecburiyetten işte:-)

    Mutlu yıllar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan harikasın, süpersin! Nasıl güldüm. Çok teşekkürler keyifli yorumun için. :D Seneye ortak bi yılbaşı yazısı yazalım derim. Voltranı oluşturalım mirim... ;)
      Yalnız neden zengin olamadığınızı da çözmüşün ya sonunda, çok sevindim inan. Bu sene naylonsuz patlatın mirim, garantileyin işi. ;) Hep gezelim diye tam o saatte kapı önüne çıkmayı da ilk senden duydum valla, neler varmış bilmediğim. İş çıkardın başıma şimdi. Bu karda dötüm donacak kapı önünde bak. :P
      İyi ki varsın! ;) Sana da süper bir yeni yıl diliyorum, sevgiler... :)

      Sil
  4. Merhaba blogunuzu blog keşif etkinliğinde görüp takip ettim. Sizi de bloguma beklerim. http://makyajcigeldihanim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. İyi yıllar canım canım! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler cınııım, sana da mutlu yıllar. ;) Sevgiler...

      Sil
  6. Çok güldüm, Allah da seni güldürsün, demek bir yıl gülerek geçecek ne güzel...

    Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet! Bütün yıl gülücez ne güsel. :) Sana da mutlu yıllar... :)

      Sil
  7. İyi seneler Handan pek bi güzel anlatmış het kelimesine katılıyorum tek tek hepsi yapılacak :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Handan yazıyı devam ettirmiş sanki. Ben de bayıldım. Sana da mutlu yıllar... :)

      Sil
  8. eğlenelim yaaa :) zaten pek bahane ve fırsat olmuyooo bayramdır, seyrandır derken eğleniyos amaaa :)
    bana ne eğlencem işteeee , en çok ben eğlencem hırs, ihtiras hehehheh :)
    mutlu yıllar , neşeli, şen şakrak geçsin bu sene de , sağlıkla ve huzurla.. Ha bi de mimikli bacım saat 00:00 da yalandan da olsa kahkaha atar mısın lütfeeeeeeen :) çok işe yarıyo biliyo musun ;)
    önce ah ahha ahahaha diye başlıyoooosun sonra muaahhhaaaaaa ya kadar gidiyor , aaa bi de bakmışsın 2015 de hep kahkaha atıyosun ;) dene bak hihiih ;)
    sevgiler çooook <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreatif tamamdır, yılbaşının eğlence şampiyonu seçtim seni. :P Yalnız gece yarısı kahkaha olayını tuttum. Ok Jo, varım. Kesinlikle yapıyorum bu akşam dediğini. Hadi bakalım, pilavdan dönenin kaşığı kırılsın. ;)
      Sana da mutlu, sağlıklı, bolluklu yıllar, sevgiler... :)

      Sil
  9. ha haaaa maile neşe diliyom sizeeee gubik gubidik piti piti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahhaa! Deeep, süpersin! Öğrendin guubidiyi valla. :) Hadi Allah piti piti etsin guubidlerini. Sevgiler... :)

      Sil
  10. :)) bana yazdığın yorumdan ne esprili bir kişilik derken bi de baktım başlık da öyle evet haklıyım dedim...tam benliksin...mutlu yıllarrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkürler güsel çetikli mor menekşe. Hoşgeldin. Ama neden eli boş geldin?! Bi çift çetik getirmedin mi? :P
      Sana da mutlu yıllaaar... :)

      Sil
  11. Anaaa ben kırmızı don almayı unuttum ya, bu sene de gudubet geçecek desene :D
    Mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak gördün mü! Hep kırmızı donsuzluktan bunlar... :P
      Sana da mutlu yıllaaar... :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kahve Telvesi. Sana da mutlu yıllar... :)

      Sil
  13. Yazini ve yorumlari gulumseyerek okudum.mutlu yillar canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumun için. Sana da mutlu yıllar. Sevgiler. :)

      Sil
  14. :)) Aamiiinn! Hepimiz için bol kahkahalı, eğlenceli geçsin yeni yıl. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  15. :) Mutlu yıllar 2015 senin için çok güzel geçer umarım :) Bu arada blogunu takibe aldım. Benimkine de beklerim. Eh pek bir yeni ama :) http://kitapsandali.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Sana da mutlu yıllar. Geliyorum hemen. Sevgiler. :)

      Sil
  16. Mutlu olmayı ,eğlenmeyi bile şekle sokup şartlı reflekslere boğanlar var sahiden di mi ya?
    Ne güzel anlatmışsın, ne güzel göstermişsin hepimizi hepimize artısıyla eksisiyle :-)

    Mutlu yıl ola,sevilerek yaşanıla :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel yorumun ve dileklerin için. :) Sana da sağlıklı, mutlu yıllar, sevgiler. :)

      Sil
  17. Bloga emek vermiş arkadaşlarımı ararken size de rastladım. Bir teşekkür etmeden ayrılmak istemedim. Devamı olan, samimi duygularını katarak birbirimize destek olabileceğimiz paylaşımlarda buluşmak üzere.. Dostlarınız ile birlikte bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne ayrılığı anlamadım ama, geliriz tabi ki bloguna. ;)

      Sil
  18. O kadar sıradan bir gün ki, benim için, çocukken ve anne, baba hayattayken, aile bir aradayken bir anlamı vardı ama uzun çok uzun süredir hiç anlamı yok, telefonla arayıp kutladıklarım, kutlayanlar, blogdaki kutlamalar bile adetten olduğu için, ayıp olmasın diye:))) hele yazdığın gibi o kırmızı don filan resmen şaklabanlık çok gülüyorum:))2007'de yeni yıla yoğun bakımda girmiştim, annem orada yatıyordu çünkü, birkaç gün sonra da kaybettik:( o yüzden yılbaşı deyince aklıma hep o acı günler gelir...yılbaşı, bayram, kandil vs. hiçbiri bana anlam ifade etmiyor...:(
    Amaaaa
    Yine de mutlu seneler beybisi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın. Özel günler sevdikler olmayınca anlamını yitirir doğal olarak. Başın sağolsun, üzüldüm yılbaşıyla ilgili üzücü anına. :/
      Teşekkürler ayrıca, sana da mutlu yıllar... :)

      Sil
  19. Hatunlar dötünü sığdıramadığı kırmızı donlara girmeye çalışırken, ağzıyla değil bi tarafıyla içenler abuklaşıp şebekleşirken, Napolyon'un soyundan gelenler para para deyip piyango numaralarına bakcem diye gözleri şeş beş olurken, sapıklar kalabalık bulsam da accuk birini mıncırsam derdindeyken ve etraf çal patlasın vur oynasın halindeyken ben mışıl mışıl uyuyordum hahaha :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa! Aşkolsun Hamiyet. Kırmızı çamaşırını giymeden mi uyudun bi de?! Olacak şey değil. Başımıza taş yağacak... :P :)

      Sil
  20. Beşine geldik bilee
    ne çabuk geçiyor zamaaan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma! Aynı şeyi düşündüm dün. Her günün sonuna kadar kıymetini bilmek lazım. :)

      Sil
  21. nası gidiyooooo yeni yıııl guppiri gubidik gidiyo muuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heç sorma. Karlı sulu cıvık bi şeymiş bu 2015 ya?! :)

      Sil
  22. iadei ziyarete geldim.
    bu yıla kırmızısız girdim bakalım nasıl geçecek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin. :) Kırmızı giyenlerin sonu pek hayır olmadığına bakarsak, kesin mükemmel bi yıl geçireceksindir... ;)

      Sil

Eee, yorum yok mu? Hiç mi yok?! :(