21 Ağustos 2014 Perşembe

Sensin Hoşt!



Bugün Kumla'da gölgede bir bankta oturmuş, bir arkadaşı bekliyorum. Yanımda da irice bir köpek, uzanmış ağacın gölgesine, uyuyor tatlı tatlı. Arada bakıyorum, seviyorum içten içe. 'Oh be!' diyorum, 'hayat sana güzel vallahi. Canın isteyince yat, istemeyince kalk, canın isterse gez, toz, yoruldun mu, yine yat. Ooooh!' Hayvanı kıskanıyorum sanki alttan alttan. :) Derken bir anda adamın biri çıkıyor arka tarafımızdan bir mekandan, "Hoşt moşt, höst!!!" girişiyor, kovalıyor bir güzel uyuyan masum hayvanı. Hoştmuş! Sensin hoşt! Saygısız ve de sevgisiz yelloz! Elm sokağının Freddy'si rüyana girsin de, diksin o senin hoşt diyen ağzını inşallah! 

Çok üzülüyorum hayvanın can hıraş kaçışına ve "Niye kovaladınız ki durup dururken şimdi, kime ne zararı vardı hayvanın? Uyuyrodu sadece gölgede." diyorum. Adamın cevabı "Uyuyordu hee! Gelsin bir tarafını ısırsın da görürsün uyumayı!" 

Manyağa bak sen. Kendi içindeki evcilleşmemiş canavarı nasıl iki cümleyle, höt höt tavrıyla küt diye döküyor ortaya. Eee, ne de olsa insan kendi neyse, karşısındakini de öyle bilirmiş değil mi. Ya da 'maymun aynaya bakmış, lakabını başkasına takmış' da cuk oturur şimdi bu manzaraya. Bre vicdansız, o zavallı, sıcaktan bunalmış, bulduğu ilk gölgeye totosunu atıp, kıvrılıp uyuyan canlının kendisine höt höt saldıranı bile ısırmaya mecali yokken, gelip benim totomu mu ısıracak? Yürü git! Ki zaten öyle bir niyeti olsa bile hayvanın, ulu orta savunmasız halde miskinleneceğine, tilki gibi dolanır ortalıkta, ısıracak bir toto bulur elbet ortalıkta. Velev ki, ona da üşendi hadi sıcakta, ben zaten iki saattir hayvanın dibinde oturuyorum, kalkar, hazır ayağına kadar gelmiş totoyu ısırır çoktan, niyeti bozsa. 

Bence onun neyi nasıl ısıracağından çok, asıl senin kimin nesini nerede höt höt ısıracağına bakıp, onun önlemini almamız lazım insan kılığına girmiş şeytan! Ne istiyorsunuz zararsız sokak hayvanlarından anlamıyorum ki durup dururken?! Neyin hıncını, hıncını alıyorsunuz? Ha hayvancık birinin canına kastetse, zarar verse tamam, tabi ki koruyacaksınız kendinizi ve çevrenizi. Ama gölgede uyuyup duru, yolunda gidip duru işte kuzucuk, niye kovalarsınız, niye taşlarsınız, niye eziyet edersiniz ağzı dili olmayan masum canlıya?! Onun tek istediği yiyecek iyi kötü nevale, içecek su ve uyku. Hayatta kalma derdi işte. Ne zorun var yani, bundan başka amacı olmayan hayvana saldıracak kadar? Yoksa içinde kimseye kusamadığın öfkeni, kinini, sevmediğin ama evlendiğin karına, çocuğuna, komşuna, patronuna diyemediğin, yuttuğun lafları, zehirleri, sana gücü yetmeyen, derdini dillendiremeyen hayvana mı kusarsın alttan alta? Ondan mı çıkarırsın nefretini? Tam üstüne bastım değil mi? Kuvvetle muhtemel. Kimin kime gücü yeterse hesabı zira...

Yap bakalım. Dişin kime geçerse geçir bakalım. Yalnız o kediler, köpekler insan görünce bir korkup, kaçıyorlar ya hani sebepsiz, hiçbir şey yapmasan bile, işte o an ben, o korkunun oluşmasında hiçbir katkısı olmayan ben, insanlığımdan utanıyorum, vicdanım sızlıyor senin gibi kalpsizler yüzünden. O kadar vahim ki seninle ilgili duygularım, senin gibisine ağız alışkanlığıyla öküz diyerek kızgınlığımı ifade ederken bile, öküze hakaret etmiş gibi hissediyorum resmen. 

Bu arada ilahi adalet diye de bir şey de var yalnız biliyorsun değil mi? Bugün hoştladığın, tekmelediğin köpeğin, kedinin, insanın, o sebep olduğun olumsuz enerjisi döner, dolanır, gelir senin totona girer. Hani şu özlü sözümüz "Gün olur devran döner, horoz ......, tavuk ......" misali. 

Hadi bakalım şimdi, fill in the blanks, complete the sentence çocuğum...

**********************

Not: Paylaşımları lütfen copy/paste ile değil, alttaki butonları kullanarak yapalım. :) 

10 yorum:

  1. Canım ya : ( :) şimdi ben köpüşe mi üzülsem ,o hayvan düşmanı adama mı kızsam yoksa senin bu sinirli ama şipşirin çemkirişine mi gülsem bilemedim :)

    Bu arada, o orjinal aynı zamanda da marjinal atasözlerine gülmekten bayıldım ve hemen cümle dağarcığıma copy paste yaptım :)

    YanıtlaSil
  2. D) Hepsi... ;)
    Teşekkür ederim tatlı yorumun için.
    Ayrıca hoşgeldin, iyi ki geldin. Her zaman da beklerim. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  3. Allah'ım bu insanlar benim cinnet geçirmeme neden olacaklar yahu, ne zararı var o canın sana be adam

    YanıtlaSil
  4. Tam üstüne bastınız kesinlikle. O zavallı canlıları ait oldukları doğadan ettiğimiz yetmezmiş gibi, bir de dediğiniz gibi güneşten korunmak biraz soluklanmak için uzandıkları gölgeden de kış kışlıyoruz. Bir defasında yolda yürürken dünya tatlısı, sapsarı ama zayıf mı zayıf bir kedi gördüm. Hayvan susuzluktan açlıktan kırılmak üzere net. Gittim yiyeceği içeceği bir şeyler, kutu mutu bulup getirdim. Yedi içti, sonra baktım sevgi ilgi istiyor. Kucağıma aldım gıdısını, başını filan okşamaya başladım. Mutlu oldu hayvancağız. Derken aynen böyle bir ayı (yaşlılara saygım var da böylelerine değil) ahı gitmiş vahı kalmış 70 yaşında bir adet insancık "kızım indir onu kucağından hastalık kapacaksın." dedi bilmiş bilmiş. Yani içimden çok şey dedim ama yüzüne bir şey diyemedim... Sensin hastalıklı, ruh hastalıklı hem de demediğim için hala pişmanımdır... Sevmedikleri, bakmadıkları hatta zulmettikleri yetmezmiş gibi bir de sevene, bakana laf etmezlerse ölecekler sanki... Ben de doluymuşum da bu konuda, uzattım kusura bakmayın... Severek okuyacağım bir blog bulduğum için çok mutluyum. Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  5. Bakmayı, sevmeyi geçtim, gölge etmesinler, başka ihsan eylemem. Şu gariban hayvanlar korkmasın artık insanlardan. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Sondan ikinci paragrafı okurken açık olan tvden selvi boylum al yazmalımın şarkısı çalıyordu bilmiyorum bir değişik oldum eline ağzına sağlık ne güzel aktarmışsın düşüncelerini duygularını :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm, pek de bi severim Selvi Boylum Al Yazmalım'ı. Çok teşekkürler geldiğin ve güzel yorumun için. :)

      Sil
  7. vuuuv burada (....) bol noktalı bir cümle bırakıyorum buraya yazmıyorum beynimde complete the sentence yaptım bol bip li sansürlü.
    Çok kızdım o adama , inşallah uykularından sıçrayıp kalksın, uykulara doyamasın, ellemeyin beni biraz daha uyucam dediğinde bi hışım dürtsünler de uyandırsınlar onu , sıcak yatağında yorganı açılsın *tü donsun kabuslar görsün de çığlık atmaya çalışırken sesi kısılsın ! Uyurken tepesinden bir kova buz gibi su döksünler de bacak arama kıstırıp kaçağım bir kuyruğum bile yok diye ağlasın inşallah!!!

    ben yakında bir "ilenme" sözlüğü çıkarıcam heheh .

    Ya bu insanları anlamak mümkün değil . Pardon yaa insan dedim , aaa eveet o yüzden anlamıyos insan değil ki bunlar , evreka !!
    Son cümleye de koptum yaa :)
    Harika yazmışsın canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. :D Anam iyi ki de bipli kısmı yazmamışsın. Bi de yazaydın ne olacağdı çok merak ettim. Ne güzel saymış soralamışsın, bayıldım bayıldım. Ama be yalan söyliyim, o ilenişleri görünce adamcağıza acıdım valla... :)
    Çok güldüm. Sen de hep gülersin umarım. Çok teşekkür ederim... :)

    YanıtlaSil

Eee, yorum yok mu? Hiç mi yok?! :(