10 Ağustos 2014 Pazar

Bana feysmukunu söyle, sana kim olduunu söyliyim...



Allah razı olsun senden feysmuk! Allaaah sevdiğine bağışlasın, duttuğunu altın, dualarını gabul itsin feysmuk! Sayende insanların içinde ne var, ne yok dakkada görüyoz caaanım feysmuk. Bundan sebep, aylaaar, yıllar harcamadan beyin kapasitesini şıp diye görüveriyoz anam bacım. Dürbün müsüüüün, emar mısııın, rontgen misin, medyum bibiş misin
bi bilemedim feysmuk.  Bu nasıl bi niimettir, nasıl bi ganiimettir, şeytan icadıdır bi çözemedim ya, olsun, çözmeden de itinayla etinden, sütünden faydalanmaya devam valla...

Şaka geyik bi yana, ne menem bi nimetmiş bu feysmuk mirim?! Biriyle tanışıyosun, oh ne güzel mutlusun, yeni bi arkadaş edindim sevinciğine bağlamışsın mesela. Dur duuur, çok uçma hemen! Bi feysini kurcalamadan kelebeğe bağlama! Ya da ne biliyim, ilkokul arkadaşını falan bulmuşsun feysmuk marifetiylen ve sevincinden kelebeğe dönmüş, pır pır ediyosun. Amma velakin bi de bakıyosun feyste neyin paylaştıklarına, akıllara zarar. Meğer o çocukluğunda melek formunda bıraktığın arkadaşın değişmiş, kanatları düşmüş, dönüşmüş bildiğin. Ve fakat evrim sürecinde ileriye değil, geriye sardırmış nasıl becerdiyse. Homo Sapiens'e varacağına, Homo Beyinsizus'a doğru yardırıyo. 

Ne mi yapıyo mesela? Yok bilmem kimin çarığının, tasının resmini koyup, beğenen eller dert görmesin vıdı vıdısı. Ya da bilmem hangi büyüğün veya ünlünün fotosunun altında beğenmeyen eller kırılsın hede hödösü. Yok şaibeli Mehmet Hoca'dan alıntılar, reklamlar, olur olmaz yorumlar. Kafam basmıyo ki benim bu mantığa? Noolucak yani hafız? Birileri beğenince o kişiler daha mı ünlü, başarılı, ilahi ya da evrensel olucak?! Yücelerin yücesi mertebesine mi nail olucak? O, o mertebeye ulaşınca sana nolucak? Sen de baş yalaka mı ilan edileceksin üstün çabalarından mütevellit? Ha bi de, bilmem hangi meyvenin içine fotoşopla yapılmış bi yazı ve altında beğenmeyen kalmasın emrivakisiciler de ayrı bi depelemelik tür tebi. Hepsini saymışken, bilmem hangi markanın ürün resmi ve altında aslında 3 saniye bile zahmet edip, doğruluğunu araştırmadığı maddelerce iddialar ve karalamaları paylaşangiller de var ya arada, onları da atlamayalım, ayıp olmasın zat-ı şahanelerine. Onlar da bi tür nesli gittikçe çoğalan yellozgillerden neticede. 

Vesselam, okuyup, inceleyip algılayamıyosun bi an, şaka mııı, gerçek mi. Yani geyiğine de paylaşmış olabilir belki diye saflar şampiyonu potansiyelinle yorumlamaya çalışıyosun alık alık. Ve acı gerçeği görüyosun ardından. Yok yav, ciddiii ciddi paylaşmış valla. İşte o an, gülmekle ağlamak arasında kalıp, okkalıca bastırılmış salçalı tost oluyosun. 'Nasıl anlamadım ayol ben bunun böyle olduğunu?' duygusuyla, 'deli mi bu ya?' sorgusu arasında künefe içi erimiş kaşara dönüyosun. O an, o birkaç gündür seni sevinciğe bağlamış pek sevgili kişinin, büzüşük bezelye beyniyle göz göze geliyosun. O sana bakıyoo, sen ona bi süre. Ve aydınlanıyosun bi anda, o manalı bakışmanın da etkisiyle. Şükrediyosun durumuna ve o an yaşadığın farkındalığa ve aydınlanmaya. Şükrediyosun bezelye beyini feysmuk sayesinde 2 günde anladığına veee uzak duruyosun bezelyegillerden, ki seni de kendilerine benzetmesinler, bakıştıkca kararan kara üzüm misali. Ne demişler: "Bana arkadaşını söyle, sana ne fok olduğunu söyleyeyim..."

(Tamam, foku ben ilave ettim. İtiraf ediyorum. Ama öbür türlü de, ortaokulda bu cümleyle nekkaaa cebelleştiğimi hatırlayıp, empati yaptım, size kıyamadım, olduğu gibi bırakamadım. İkki saat debelenmiştim hocanın verdiği bu sözü anlamak için. 'Dur şimdi, bana arkadaşımın kim olduğunu mu söyliycek? Yok yav, 'bana arkadaşını söyle!' dediydi, ben de söylediydim ya, neyine arkadaşımın kim olduğunu söyliycek şimdi? O zaman bana benim kim olduğumu ve arkadaşımın nesi olduğumu mu söyliycek? Yok yaw, niye şimdi durup dururken böyle gereksiz konulara girsin ki?' Ve sonunda dellenip, içten içe 'Bence bana arkadaşımın ebesinin kim olduğunu söylesin bali de, gideyim de şu konuyu ebesiylen bi çözüp geleyim' e bağlamışlığımı hatırlarım...)

**********************

Not: Paylaşımları lütfen copy/paste ile değil, alttaki butonları kullanarak yapalım. :) 

Blogtaki yazıların tüm hakları Mimikli Böcek yazarına aittir. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılması, kopyalanması veya yayınlanması 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU'na göre yasaktır!

6 yorum:

  1. Ya.. Hepimiz son zaman künefe içi erimiş eski kasara döndük.. Eridik eridik bitemedik utançtan. Sorma.. Ben listemden cikardim birkaç kişi.. Zaten sana bunu anlattiydim bacim. Bak ilk kopyayi verdim. :-)

    YanıtlaSil
  2. Ya ama olmaz ki böyle bacıım?! Seri katil ipuçları gibi. Kimsın haafııızz?! :)

    YanıtlaSil
  3. hahahh süpersin bende geçtiğimiz gün face sayesinde 10 yllık arkadaşımın büzüşük bezelye beyinli olduğunu anladım, çok üzüldüm yahu :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi anlıyorum seni ve hayal kırıklığını... :)

      Sil
  4. Ben de Facebook sayesinde ne kadar arabesk olduğumu keşfettim. Her gün bir kerecik olsun yüzünü göreyim senden bir beklentim yok mutlu ol yeter temalı şiirler ve şarkı sözleri paylaşıyorum.

    YanıtlaSil

Eee, yorum yok mu? Hiç mi yok?! :(